• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071713678
  • خبرنگار : 50444

ضرورت هدایت ترافیک هسته مرکزی بجنورد به رینگ‌های کناری شهر

ضرورت هدایت ترافیک هسته مرکزی بجنورد به رینگ‌های کناری شهر
آرشیو

ایسنا/خراسان شمالی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت رسیدگی به موضوع ترافیک و هدایت آن به رینگ‌های کناری شهر تاکید کردند.

یکصد و هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای آن و شهردار مرکز استان برگزار و موضوعات مختلفی از جمله معضل ترافیک، کمربندی‌های شمالی و جنوبی شهر، اختلافات پروژه‌های سرمایه گذاری و... مورد بررسی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه، پاسخ دندان شکن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در موشک باران پایگاه‌های نظامی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در عملیات وعده صادق دو را تبریک گفت و شکرگزار برگزاری جمعه نصر و نماز جمعه با صلابت و پر اقتدار به امامت رهبر معظم انقلاب و حضور میلیونی مردم با بصیرت و ولایت مدار شد.

جمشید عین بیگی در ادامه از زحمات شبانه روزی شهردار و مدیریت شهری در حوزه های مختلف شهری و تلاش اصحاب رسانه برای پوشش‌ خبری دستاوردهای مدیریت شهری تقدیر کرد و بیان انتقادها را راه حل مشکلات و توسعه شهری دانست.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور به چالش ترافیک شهری بجنورد اشاره کرد و بازگشایی محورهای پیرامون شهری را در رفع ترافیک، موثر دانست.

سید محسن موسوی، خیابان ۴۲ متری شهیدان امامی فر به عنوان بلندترین خیابان شهری را از جمله محورهای دارای اولویت مرکز استان اعلام کرد و افزود: رینگ کمربندی شمالی شهر در حال تکمیل است اما در رینگ جنوبی فعالیت خاصی دیده نمی‌شود و انتظار داریم با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در ادامه، پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان خرمشهر و پروژه شهربازی را دو پروژه شاخص در دوره ششم شورای اسلامی شهر بجنورد دانست و ضمن تاکید بر اجرای طرح پیاده‌راه در هسته مرکزی، از عدم همگرایی دستگاه‌های مرتبط در اجرای محورهای پیرامونی و مواصلاتی شهر با رویکرد انتقال ترافیک مرکز شهر به محورهای پیرامونی ابراز گلایه کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه روند اجرایی بلوار ۴۲ متری شهیدان امامی فر را مطلوب دانست و از پیشرفت ۸۰ درصدی آن خبر داد.

احمد رضا یزدانی اظهار کرد: در حال حاضر با پنج ملک باقی مانده در مسیر درحال توافق هستیم که با انجام توافق و تکمیل پروژه، این بلور در آینده نزدیک زیر بار خواهد رفت.

یزدانی در خصوص طرح تقاطع غیر هم‌سطح میدان خرمشهر و مشکلات پروژه سرمایه گذاری هماگ نیز بیان کرد: طرح مطالعاتی تقاطع غیر هم‌سطح انجام شده و با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، جلسات در حال برگزاری است. برای مشکلات پروژه سرمایه گذاری مجموعه هماگ نیز جلساتی برگزار شده و قرار است کارگروه ویژه‌ای برای حل اختلافات آن تشکیل شود.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه به تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای فک رهن سهم شهرداری در پروژه کیش اوریناک در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: این مبلغ باید از طرف مالک پرداخت می شد که به دلایلی، شهرداری آن را پرداخت کرد و شرکت به شهرداری بدهکار شد ولی تاکنون برای بازگرداندن این مبلغ حتی با ارزش ریالی همان سال از طرف شهرداری اقدامی نشده است.

اعظم السادات افشین فر در ادامه خواستار تسریع در ایجاد راه جدید برای دسترسی به حرم امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) شد. همچنین بر و پیگیر رفع سد معبر در چهار راه مخابرات توسط یک باب مغازه میوه فروشی و همچنین بنگاه داران اتومبیل و در پارک حاشیه‌ای روبروی مجموعه پارک موتوری شهرداری در بلوار ۳۲ متری شهدا شد.

شهردار بجنورد در این جلسه در پاسخ به درخواست‌های اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اعلام کرد: به متخلفان سد معبر اخطار داده و در مرحله بعدی نسبت به جمع آوری اقلام اقدام می‌کنیم.

سید محمدعلی کشمیری در ادامه از بررسی موضوع سد معبر بنگاه داران پارک حاشیه ای خبر داد بر پیگیری تسهیلات یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی شهرداری در سال ۹۵ برای پروژه کیش اوریناک تاکید کرد.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و گزارش هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد اقدام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha