• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071713323
  • خبرنگار : 50294

یک عضو شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد:

طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی بزرگترین آسیب‌های اجتماعی‌ سنندج

طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی بزرگترین آسیب‌های اجتماعی‌ سنندج

ایسنا/کردستان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: بیشترین آسیب‌های اجتماعی که امروز شهر ما را تهدید می‌کند بحران اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی است که ضروری است نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نسبت به این مباحث پرداخته و راهکارهای عملی برای کاهش آن‌ها ارائه دهند.

 سیف الله رضایی امروز (۱۷مهر) در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که با دستور کار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد با ابراز نگرانی از افزایش آسیب‌های اجتماعی در شهر، موازی‌کاری نهادها را عامل مهمی در بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها دانست و اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که در بسیاری از موارد، دستگاه‌های مختلف بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم، اقدام به اجرای طرح‌های مختلف می‌کنند که نتیجه آن، پراکندگی تلاش‌ها و عدم دستیابی به نتایج مطلوب است.

وی عنوان کرد: بیشترین آسیب‌های اجتماعی که امروز شهر ما را تهدید می‌کند، مساله اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی بوده که ضروری است نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نسبت به این مباحث پرداخته و راهکارهای عملی برای کاهش آن‌ها ارائه دهند.

رضایی با بیان اینکه رواج آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر به نسبت سایر مناطق بیشتر است، گفت: مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار به کانون و خاستگاه این آسیب‌ها تبدیل شده است و در این مناطق، آسیب‌های اجتماعی بیشتر رواج دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: اگرچه تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اما همچنان به اهداف موردنظر دست نیافته‌ایم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به گرایش مسئولان به انجام کارهای عمرانی زد و گفت: تمرکز برخی مسئولان ما بیشتر به سمت کارهای عمرانی است و از کارهای فرهنگی، اجتماعی غافل بوده که این امر باعث می‌شود به آسیب‌های اجتماعی دامن زده شود.

وی به نقش آموزش و پرورش در امر یادگیری، آموزش عمومی و مشاوره در برابر این آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بویژه آموزش و پرورش باید در راستای رسالت کاری خود نسبت به روشنگری، مشاوره و آموزش عمومی به نسبت این آسیب‌ها جامه عمل کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج در پایان تاکید کرد: شورای شهر سنندج بر اساس وظایف ذاتی خود در قبال شهروندان همواره امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داده و این یکی از مطالبه‌های جدی آن از ادارات و مسئولان متولی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha