• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713219
  • خبرنگار : 71496

پیام مفتی اعظم عمان به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی

پیام مفتی اعظم عمان به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی

مفتی اعظم عمان به مناسبت اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی پیام‌هایی را برای امت‌های عربی و اسلامی ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، «شیخ احمد الخلیلی» مفتی اعظم عمان به مناسبت اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: یک سال کامل از طوفان الاقصی گذشت در حالی دلاوران سلحشور شبانه‌روز به مقابله با دشمن سنگدلی که از سوی قدرت‌های شرور و استکباری جهان حمایت می‌شود، ادامه می‌دهند «و در برابر آنچه در راه خدا به ایشان رسید سستی نورزیدند و ناتوان نشدند و تسلیم [دشمن] نگردیدند» (آیه ۱۴۶ سوره آل عمران).

مفتی اعظم عمان اظهار کرد: آنها شگفت‌انگیزترین نمونه‌های دفاع از حقیقت و مقابله با تجاوز را با مقاومت تمام به نمایش گذاشتند.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، شیخ الخلیلی در پیامی خطاب به مسلمانان جهان گفت: این مستلزم آن است که تمام امت اسلامی با پول و تحهیزات از آنها حمایت کرده و با تمام قدرت در کنار آنها بایستند، و بر این اساس که هیچ یاور و نجات‌دهنده‌ای جز خداوند تعالی وجود ندارد، وجدان امت را به انجام این وظیفه فرا می‌خوانم و از آنها می‌خواهم از هرگونه تلاشی که آرزوی آزادی، امنیت، ثبات و رفاه این ملت مظلوم را محقق می‌کند، فروگذاری نکنند.  

او افزود: هر کسی که واجد شرایط است باید از روزی که خداوند به او داده، بخشی را به این مساله اختصاص دهد و این همان چیزی است که برای دیدار با خداوند تعالی در«روزی که هیچ مال و اولادی سود نمی‌دهد، مگر کسی که دلی سالم [از رذایل وخبایث] به پیشگاه خدا بیاورد» (آیات ۸۸ و ۸۹ سوره شعراء) ذخیره می‌شود.

مفتی اعظم عمان در پایان نیز گفت: اگر فراخوان من برای کل امت باشد، از میان آنها خطابم بیشتر به علمای آن است که خداوند امانت خود را به آنها واگذار کرده و به آنها دستور داده در نیکی الگوی مردم باشند و ارزش‌های ایمان را در زندگی خود متجلی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha