• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071713126
  • منبع : نمایندگی سمنان

رونمایی از ۳ کتاب پژوهشی در حوزه زندانبانی

رونمایی از ۳ کتاب پژوهشی در حوزه زندانبانی

ایسنا/سمنان مدیرکل زندان‌های استان سمنان از رونمایی از سه کتاب پژوهش محور در حوزه زندانبانی با حضور جمعی از مسئولین، اساتید دانشگاه و نویسندگان استان سمنان در سالن کتابخانه های عمومی سمنان خبر داد.

امید کهربایی امروز ۱۷ مهرماه ضمن تقدیر از نویسندگان این آثار پژوهشی اظهار کرد: با توجه به نقشه راهی که توسط ریاست سازمان زندان‌های کشور طراحی شده است ما در تلاش هستیم تا بتوانیم زندان‌ها را به روش علمی اداره کنیم.
وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به اصلاح و تربیت زندانیان، تصریح کرد: در این آثار پژوهشی، اصلاح و تربیت زندانیان و برنامه ریزی برای دسترسی بهتر به این مهم مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

کهربایی با اشاره به لزوم توجه به رویکردهای علمی در مدیریت زندان ادامه داد: استفاده از نظریات علمی محققان و پژوهشگران اعم از نخبگان و دانشگاهیان از مهمترین ملزومات اداره علمی زندان‌ها است. 
مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه در حوزه اصلاح و تربیت باید اقدامات پژوهشی ویژه ای صورت پذیرد، تصریح کرد: بررسی رفتاری زندانیان و بهره گیری از دستاوردهای علمی در مسیر اصلاح زندانیان،  موجب کاهش ورودی زندان‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کارکنان هم باید در جریان دستاوردهای پژوهشی این حوزه قرار بگیرند، بیان کرد: کارکنان زندان‌ها نیز با مشارکت در امر پژوهش می توانند در مسیر اداره علمی زندان‌ها نقش ایفا کنند؛ همچنانکه نویسنده کتب رونمایی شده با تالیف پژوهش محور سه کتاب در حوزه زندانبانی به این فرآیند کمک کرده است.
کهربایی با اشاره به برنامه های تربیتی اداره کل زندان های استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه های آموزشی، اشتغال آموزی و حرفه آموزی مختلفی در زندان‌های استان سمنان اجرایی می شود.
طاهریان مدیرکل کتابخانه های استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به همکاری خوب دو مجموعه کتابخانه عمومی استان و اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد: با همکاری خوب این دو مجموعه در تمامی زندان‌های استان سمنان، کتابخانه عمومی راه اندازی شده تا زندانیان در اوقات فراغت خود به مطالعه بپردازند.
مدیرکل کتابخانه های استان سمنان سطح سرانه مطالعه در زندانهای استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این اتفاق نشان دهنده آن است که اقدامات خوبی در زمینه اصلاح و تربیت توسط اداره کل زندانها صورت پذیرفته است .
طاهریان ضمن تقدیر از تالیف کتاب هایی که در زمینه زندانبانی به رشته تحریر درآمده است، عنوان کرد: این اقدام باعث می شود تا منابع کاملی از روش های علمی اداره کردن زندانها در دسترس کارکنان زندان ها قرار گیرد.
علی اکبر شاه حسینی مولف کتاب های رونمایی شده هدف از تالیف این کتابها را تهیه منابع علمی در حوزه مدیریت زندانبانی اعلام کرد، و گفت: این کتاب ها به روش پژوهشی تهیه شده است تا منابع مناسبی برای همکاران ما در حوزه مدیریت زندانبانی در سراسر کشور وجود باشد.
به گزارش ایسنا- در این آیین سه کتاب: مبانی مدیریت زندان، آمیخته بازاریابی و صنایع دستی زندانیان و زندان را روی انگشتت بگردان رونمایی شدند.
انتهای

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha