• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071612770
  • خبرنگار : 50647

پلیس فتای بافق:

مهارت و سواد کاربری مردم در مواجهه با فضای مجازی الزامیست

مهارت و سواد کاربری مردم در مواجهه با فضای مجازی الزامیست

ایسنا/یزد رئیس پلیس فتای بافق میزان آگاهی، مهارت و سواد کاربری مردم را مهمترین چالش در مواجهه آنها با فضای مجازی، مجرمان و بزهکاران عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم به دلیل نداشتن آشنایی لازم در این رابطه امکان تشخیص به موقع را ندارند و همین امر باعث می‌شود گرفتار جرم شوند.

سروان «جواد حمامی» به مناسبت هفته فراجا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای مؤثر برای رفع چالش‌های فضای مجازی، گفت: با توجه به این که اولین چالش در این حوزه ناشی از میزان دانش و مهارت کاربری کاربران است، پلیس فتا سعی می‌کند با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد و در حد مقدوراتش، از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، برگزاری پویش‌های سایبری و کارگاه‌های آموزشی نسبت به افزایش آگاهی و دانش مردم اقدام کند.

وی ضمن اظهار تاسف از این که امروزه وجه منفی فضای مجازی بیش از وجه مثبت آن بروز یافته است، افزود: تغییرات بنیادین در سبک زندگی و فرهنگ جوامع و نحوه تعامل با جنس مخالف از دیگر تبعات منفی فضای مجازی بر روی انسانهاست.

رئیس پلیس فتای شهرستان در خصوص بی‌توجهی به افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و شکاف بین نسلی که هم اکنون نیز به اندازه کافی زیاد شده و عمیق‌تر خواهد شد، هشدار داد و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، فاصله بین نسل‌ها کاهش می‌یابد و اعضای خانواده در کنار هم قرار می‌گیرند و هم زبانی و همدلی بین آنها حاکم خواهد شد.  

وی ضمن هشدار به شهروندان و بیان این که لینک‌های ناشناس امنیت ما را به مخاطره می‌اندازند، اظهار کرد: این لینک‌های آلوده اطلاعات موجود روی گوشی تلفن همراه از جمله اطلاعات هویتی، تصاویر و شماره تلفن‌های ذخیره شده را سرقت می‌کنند.

وی افزود: لازم است تا شهروندان این موضوع را به عنوان یک مورد پیشگیرانه و یک فرهنگ قبول کنند و به هیچ عنوان بر روی این لینک‌هایی که از منابع ناشناس در هر بستری یا شبکه اجتماعی ارسال شده، کلیک نکنند.

به گفته حمامی، یکی از شگردهایی که مجرمین بیشترین سوءاستفاده را از آن دارند، ارسال پیامک‌های مجرمانه‌ای با عناوینی مانند سامانه ابلاغ اوراق قضایی، سهام عدالت، واریز سود سهام عدالت، یارانه، پستچی و موارد مشابه است؛ در واقع پیامک‌ها یا جرایمی که با شگرد ارسال پیامک از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، باعث گرفتاری شهروندان شده و خیلی‌ها از این طریق آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha