• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071512105
  • خبرنگار : 50604

رئیس مجمع جهادی کشور:

مشارکت ۵ هزار گروه جهادی در پویش ملی برای آینده سازن

مشارکت ۵ هزار گروه جهادی در پویش ملی برای آینده سازن

ایسنا/گلستان رئیس مجمع جهادی کشور از مشارکت ۵ هزار گروه جهادی در پویش ملی برای آینده‌سازان خبر داد و گفت: این پویش با هدف توزیع عادلانه لوازم التحریر بین دانش‌آموزان کم برخوردار کشور راه‌اندازی شده و تا پایان مهر ادامه دارد.

محمد نوری‌زاده امروز یکشنبه ۱۵ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: فعالیت خود را در گروه‌های جهادی از سال ۹۲ آغاز کردیم و از سال ۹۵ موفق به اخذ مجوز فعالیت از سوی سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور شدیم.

وی با اشاره به اینکه اهم فعالیت‌های گروه‌های جهادی در محورهای پزشکی، اشتغال، حمایت تحصیلی، ورزشی، ازدواج و جهیزیه و بحران است، گفت: هر سال حداقل ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بسته لوازم التحریر درگلستان توزیع  شده است و امسال آمادگی این را داریم ۲۰۰۰ بسته دیگر به این تعداد اضافه کنیم.  

رئیس مجمع جهادی کشور اهدا ۴۱۵ فقره جهیزیه کامل به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد و توزیع سالانه ۴۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم و دور افتاده کشور را به عنوان دو نمونه از اقدامات گروه‌های جهادی در کشور نام برد و تصریح کرد: امسال تاکنون ۴۵ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال به بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی برسد.

نوری‌زاده با بیان اینکه بعد سال‌ها تعامل با مجموعه‌ها و بدنه اجتماعی کشور به این نتیجه رسیدیم که هرکاری باید زنجیره کامل داشته باشد تا به نتیجه برسد، گفت: به طور مثال اگر با دادن جهیزیه به تشکیل زندگی زوج‌های جوان کمک می‌کنیم باید قبل از آن کلاس‌های آموزشی مهارت زندگی برای آنها برگزار شود تا زندگی آن‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس مجمع جهادی کشور از فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار جهادگر در این گروهها  فعالیت می‌کنند.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه مشکل مسکن برای زوج‌های بی‌بضاعت به ویژه در پایتخت نمود بیشتری پیدا کرده است و ما این طرح را ارائه دادیم که انبوه سازانی که به دنبال مجوز هستند، به جای پرداخت مبالغ واحدهایی را برای چند سال در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند و اگر در سال نخست صاحب فرزند شدند تا دو سال قرارداد آن‌ها را تمدید کنند.

وی از اجرای پویش ملی برای آینده‌سازان با هدف توزیع عادلانه لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مدارس خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار گروه جهادی در پویش ملی برای آینده‌سازان ما را همراهی کردند و این پویش که از شهریور آغاز شده تا ۳۰ مهر ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha