• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071512042
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از لو رفتن دپوی کالای قاچاق ۲۴ میلیاردی تا انهدام باند سارقان موتورسیکلت

از لو رفتن دپوی کالای قاچاق ۲۴ میلیاردی تا انهدام باند سارقان موتورسیکلت

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر لو رفتن دپوی کالاهای قاچاق ۲۴ میلیاردی، کشف ۲۵ موتورسیکلت مسروقه، توقیف تویوتا کرون ۱۵ میلیاردی، دستگیری شکارچی غیر مجاز در زرین دشت و ... دیده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس امروز، ۱۵ مهر ماه از کشف کالاهای قاچاق دپو شده به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد. 

احمدرضا خرم بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، ۶۲۵ عدد اسپیکر و ۹۷ عدد ادکلن خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی‌ فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

خرم تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

کشف ۲۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه متهمین

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند بزرگ سارقان خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمین، ۲۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۲ آزادگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران کلانتری تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند که با یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در حال تردد هستند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی موتورسیکلت را توقیف و هر ۲ سارق را دستگیر کنند، گفت: متهمین در بازجویی اولیه ضمن اقرار به سرقت، اظهار کردند که تعدادی از موتورسیکلت‌ مسروقه را به ۲ نفر مال‌خر فروخته‌اند.

زراعتیان با بیان اینکه در یک اقدام ضربتی هر ۲ مال‌خر نیز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمین ۲۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقین در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تویوتا کرون ۱۵ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی، یک خودرو تویوتا کرون خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال شناسایی و توقیف شد.

سیدمحمد یوسفی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری تویوتا کرون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی تکمیلی و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پلیس در راستای تامین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و قاچاقچیان را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

شکارچی غیرمجاز در زرین‌دشت دستگیر شد 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت، گفت: ماموران این فرماندهی یک نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر و ۹ قطعه کبک و تیهو و ۲ قبضه اسلحه مورد استفاده را کشف و ضبط کردند.

رحمت‌الله ارجمندی در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با دریافت اخباری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده این شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع  را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: مأموران هنگام گشت‌زنی در منطقه حفاظت شده یک شکارچی غیرمجاز را دستگیر و در بازرسی از خودرو و وسایل همراه وی، ۹ قطعه کبک و تیهو و ۲ قبضه سلاح شکاری را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیرقانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان درخواست می‌شود به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت فاقد مجوز در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان خبر داد.

علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران در بازرسی از این خودروها ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف مغز گردو قاچاق در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۳۷۰ کیلوگرم مغز گردو قاچاق در این شهرستان کشف شد.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار ۷۵ کارتن مغز گردو خارجی به وزن ۳۷۰ کیلوگرم کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha