• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071511906
  • خبرنگار : 50004

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش، ظرفیتی برای نظم بخشی به جامعه است

آموزش و پرورش، ظرفیتی برای نظم بخشی به جامعه است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی اظهارکرد: پلیس، آموزش و پرورش را یک ظرفیت می‌داند که در نظم بخشی به جامعه با به کار گرفتن افراد تاثیرگذار، می‌تواند به ایفای نقش بپردازد.

سردار علی محمدی، یکشنبه، ۱۵ مهر ماه در آئین قدردانی دانش‌آموزان از پلیس به مناسبت هفته فراجا، گفت: روز فراجا را به همه مردم تبریک می‌گویم؛ چرا که پلیس، بدون حضور مردم، معنایی نداشته و رکن رکین و ضلع اصلی امنیت، مردم هستند.

وی افزود: تعصب زیادی به آموزش و پرورش داریم؛ چرا که همگی در این نهاد تربیت یافته‌ایم و مدرسه و آموزش و پرورش بر هیچ انسانی و در هیچ جامعه‌ای غریبه نبوده و ما نیز اهمیت زیادی به آموزش و پرورش می‌دهیم.

وی ادامه داد: پلیس، نهادی مردمی بوده و بیشترین ارتباط و نقطه تماس را بین دستگاه‌های مختلف با مردم دارد. پلیس امروز با توجه به معماری جدید جمهوری اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه محور است و نتیجه و خروجی عملکرد پلیس زمانی رضایت‌بخش است که مشارکت مردم در تامین امنیت و انتظام بخشی به جامعه را در پی داشته باشد.

محمدی، همکاری دانش‌آموزان با پلیس را مورد اشاره قرار داد و در این خصوص گفت: پلیس‌های افتخاری و همیاران پلیس و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت، یکی از بسترهای ایجاد ارتباط گرم و صمیمی و تنگاتنگ با مجموعه آموزش و پرورش به شمار می‌آیند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به امنیت موجود در این استان، اظهار کرد: استان ما در تمامی حوزه‌ها جزو امن‌ترین استان‌های کشور است؛ بطوریکه در خصوص میزان وقوع سرقت با کاهش و در خصوص کشف سرقت باافزایش مواجه هستیم و جرایم خشن در استان ما کم است.

وی متذکر شد: شعار پلیس در هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» بوده و باید کاری کنیم که مردم نقشی را که در اجرای قانون دارند از طریق همین مجموعه‌های آموزشی و تربیتی ایفا کنند.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: قول می‌دهیم مانند همیشه در کنار آموزش و پرورش باشیم و در تمامی حوزه‌ها از ظرفیت‌های موجود برای افزایش رابطه با مدارس در مناسبت‌ها و مراسم‌ها استفاده کنیم. اعتماد جامعه و مردم، سرمایه اجتماعی ما به شمار می‌آید و آموزش و پرورش، یکی از راه‌های افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی است.

مسعود سعادتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، نیز در ادامه این دیدار گفت: نیروی انتظامی در طول این سال‌ها با تمام وجود در کنار دستگاه تعلیم و تربیت بوده و نقش زیادی در مدیریت ترافیک شهری و ایجاد نظم، امنیت و تامین سلامت دانش‌آموزان داشته است.

وی با اشاره به آمادگی همیشگی آموزش و پرورش جهت همکاری با پلیس، ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت، آماده انجام هر گونه همکاری در راستای فرهنگسازی در بین دانش‌آموزان، معلمان و اولیا بوده و نتایج این همکاری با توجه به گسترده بودن شبکه مخاطبان ما و از طریق راه‌های ارتباطی ممکن می‌تواند به سمع و نظر دانش‌آموزان و اولیا و فرهنگیان محترم برسد.

وی، بهره‌مندی از توان دانش‌آموزان جهت آگاهی‌بخشی به جامعه را ظرفیتی بزرگ دانست و افزود: دانش‌آموزان در نقش‌های مختلف مانند دانش‌آموز خبرنگار و همیار پلیس، نقش زیادی در فرهنگ‌سازی و ایجاد اثرات بسیار مثبت در جامعه داند.

سعادتی با بیان اینکه حاضر هستیم مانند همیشه در کنار نیروی انتظامی باشیم، همکاری دو مجموعه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: تربیت دانش‌آموزان توانمند، آگاه و هوشیار، سبب افزایش تاب‌آوری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و به دنبال آن در خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

آموزش و پرورش، ظرفیتی برای نظم بخشی به جامعه است

آموزش و پرورش، ظرفیتی برای نظم بخشی به جامعه است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha