• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511591
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ۶۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان زکات از ابتدای امسال تا کنون در سطح استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

رضا طوسی امروز یکشنبه(۱۵ مهر) در شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کشور و اعضای این شورا در سنندج برگزار شد، به عملکرد دبیرخانه شورای زکات استان کردستان در ۶ماهه اول امسال اشاره و اظهار کرد: کل زکات جمع‌آوری شده ۶۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد و نسبت به برنامه عملیاتی ۱۰۹ درصد تحقق یافته است.

وی، زکات غلات استان را ۳ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان اعلام کرد  افزود: بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال زکات واجب و ۵۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در ۶ماهه نخست امسال در سطح استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، بیان کرد که ۶۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون از کل زکات جمع‌آوری شده استان توسط معتمدان، عاملان، مبلغان، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و سایر ادارات جمع‌آوری شده و با نظارت خود آنها در همان محل و در راستای رفع نیازمندان هزینه شده است.

وی،ادامه داد: از کل زکات جمع‌آوری شده در استان ۳ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان به‌صورت نقد و کالا در اختیار دبیرخانه شورای زکات استان کردستان قرار گرفته و در زمینه کمک به نیازمندان هزینه شده است.

طوسی، با بیان اینکه از محل جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات ۱۷۷ مورد کمک‌هزینه تحصیلی با صرف ۴۱ میلیون تومان از محل جمع‌آوری زکات به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زیرپوشش کمک صورت‌ گرفته است، عنوان کرد: ۷ مورد خدمات درمانی هم با هزینه ۸۲ میلیون تومان انجام گرفته است.

به گفته وی، کمک‌هزینه ساخت و تعمیر ۱۸ واحد مسکن شهری و روستایی با هزینه‌کرد ۱۲۱ میلیون تومان و پرداخت کمک‌معیشت زندگی به تعداد ۲ هزار و ۸۷۱ خانوار به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان از محل جمع‌آوری زکات انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات باهدف ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی، اقداماتی مؤثر و چشمگیری انجام داده است، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن ماده ۴ قانون و ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی زکات در سال گذشته نسبت به جذب مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بابت تشویقی مناطق پرداخت‌کننده زکات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان جذب شده و در زمینه مرمت و بازسازی ۹۰ مسجد، ۲۵ مورد خانه عالم و ۱۵ غسالخانه هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha