• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071310395
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان:

هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند

هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان همدان محور توسعه گردشگری است، گفت: محوطه تاریخی هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب کند.

حمید ملانوری‌شمسی عصر جمعه ۱۳ مهرماه در بازدید از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه، اظهار کرد: استان همدان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به ویژه غار علیصدر، محوطه جهانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر به عنوان یکی از شاخص‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته می‌شود.

هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند


وی تصریح کرد: مجموعه‌های تاریخی همچون "هگمتانه" که به تازگی به ثبت جهانی رسیده، فرصت‌های بزرگی برای توسعه صنعت توریسم در استان فراهم کرده و می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب کند.
او با بیان  اینکه در راستای توسعه استان همدان، برنامه‌های متعددی با محوریت گردشگری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: بازدید امروز از مجموعه‌های تاریخی نیز با هدف پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت این حوزه انجام شد.

هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند

ملانوری شمسی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری در همدان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای استان است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با جذب گردشگران داخلی و خارجی، این اهداف محقق شود و در عین حال، معرفی جدی و شایسته‌ای از جاذبه‌های این منطقه شکل بگیرد.
استاندار همدان اظهار کرد: توسعه آینده استان همدان به محور گردشگری وابسته است و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و پیگیری‌های لازم، می‌تواند به یکی از مقاصد برجسته گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha