مهندس نعمت الله فرزان پور در گفتوگو با ایسنا، در خصوص وجود گود ناایمن در مجاورت مسیر احداث تونل خط ۱۰ متروی تهران با تأکید بر اینکه این گود ناایمن در مسیر اجرای عملیات حفاری خط ۱۰ مترو قرار ندارد؛ بلکه در ضلع مقابل و به موازات مسیر حفاری تونل خط مذکور است، گفت: «گود آیرانا» یک گود با عمق ۳۵ متر است که مطالعات انجام شده نشان میدهد عمر مفید گود مذکور تمام شده و طبیعتا باید مقاوم سازی شود.
وی با اشاره به این نکته که کارشناسان مترو مطالعات فاز یک احداث خط ۱۰ مترو را انجام داده و در مراحل مطالعاتی فاز دوم پروژه به این نتیجه رسیدند که این گود با عمق ۳۵ متر باید ایمن سازی شود، افزود: گود مورد بحث، ۱۰ سال پیش حفر شده اما از آن زمان تا کنون عملیاتی اجرایی در آن صورت نگرفته و به همین علت باید تعیین تکلیف شود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: به دلایل ایمنی باید مطالعات تکمیلی در مورد عبور خط مترو از این محدوده انجام میشد که آن مطالعات نیز نظر کارشناسان مترو را تأیید کرد و در بررسیها مشخص شد برای گذر ایمن تونل مترو از کنار گود ۳۵ متری، لزوما میبایست عملیات مقاوم سازی و تحکیم گود صورت گیرد.
وی افزود: به این ترتیب با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۲ از مالک خواسته شد تا نسبت به ایمن سازی گود موجود اقدام کرده و برای این منظور ۲۰ روز کاری به مالک مهلت داده شد تا تمهیدات لازم را اعمال کنند و بعد از مقاوم سازی گود، دستگاه حفار به مسیر خود ادامه خواهد داد.
انتهای پیام
نظرات