• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071209691
  • خبرنگار : 50598

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

بیش از ۹۰ درصد کودهای کشور، تولید داخل است

بیش از ۹۰ درصد کودهای کشور، تولید داخل است

ایسنا/مرکزی مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد کودهایی که در کشور استفاده می‌شود، تولید داخل است.

محمد مهدی سعیدی، ۱۲ مهر در حاشیه پنجمین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان برای افزایش تولید و کیفیت محصولات خود، علاوه بر کودهای پایه، بایستی از کودهای ریز مغذی و آلی استفاده کنند.

وی افزود: به منظور آشنایی کشاورزان با کودهای ریز مغذی و جدیدترین محصولات کودی و همچنین حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی، همایش‌هایی در استان‌های سراسر کشور برنامه ریزی و برگزار می‌شود. 

سعیدی با بیان اینکه ما باید به سمت خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی در کشور حرکت کنیم گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کودهایی که در کشور استفاده می‌شود، تولید داخل است و کمتر از ۱۰ درصد واردات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در استان مرکزی و شهر اراک، هفدهمین همایش کشوری برگزار می‌شود و ۱۹ شرکت تولید کننده از نقاط مختلف کشور در آن حضور دارند.

علی صفری، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با تاکید بر افزایش بهره وری در راستای ایجاد امنیت غذایی اظهار کرد: علت بهره وری پایین در برخی حوزه‌های تولید بخش کشاورزی، کمبود اعتبارات است که بایستی با روش‌های مختلف آن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف کود شیمیایی در ایران ۲۲۰ کیلوگرم در هر هکتار است تصریح کرد: این در حالی است که مصرف کودهای شیمیایی در جهان، ۳۳۰ کیلوگرم در هر هکتار است بنابراین مصرف بالایی نداریم. 

صفری اضافه کرد: سال گذشته ما در استان مرکزی بیش از ۵۰۰ هزار تن تولید گندم داشتیم و رشد تولید ما نسبت به کشور که ۱۶ درصد است به  ۷۲ درصد رسیده‌ است. 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کودهای غیرشیمیایی موجب تغذیه مناسب گیاهان و افزایش بهره‌وری می‌شود گفت: یکی از علل افزایش تولید گندم در استان، استفاده کشاورزان از کودهای مناسب و تغذیه مناسب گیاهان است.

صفری با بیان اینکه استفاده کشاورزان از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان جهت توسعه بهره وری، اهمیت دارد افزود: شرکت‌های تولیدکننده کودهای غیریارانه‌ای به دلیل افزایش کیفیت و رقابت سالم، اعتماد بهره‌وران را تامین کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه باید از کودهای یارانه‌ای فاصله بگیریم گفت: تولیدکنندگان نباید کیفیت را فدای سود بیشتر کنند چراکه اگر محصول باکیفیت نداشته باشند نمی‌توانند در بازار بمانند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha