• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071109481
  • خبرنگار : 71461

جامعه قرآنی یک صدا در حمایت از جبهه مقاومت فریاد زدند

جامعه قرآنی یک صدا در حمایت از جبهه مقاومت فریاد زدند

فعالان و مدیران امور قرآنی، استادان علوم و معارف قرآنی، مربیان و قرآن‌آموزان مؤسسات مردمی، قاریان و حافظان شامگاه امروز چهارشنبه (۱۱مهرماه) در حمایت از جبهه مقاومت در مسجد امام صادق میدان فلسطین تهران با عنوان «لشکر قرآنیان قدس» تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، این مراسم با اجرای مجید یراقبافان، مجری صدا و سیما و تلاوت محمدحسین قصری‌زاده، قاری جوان کشورمان آغاز شد و تلاوت محمدحسن موحدی، قاری بین‌المللی دیگر بخش تجمع قرآنیان در مسجد امام صادق(ع) بود.

در ابتدای این مراسم تصاویری از شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله، سردار عباس نیلفروشان، اسماعیل هنیه و ابومهدی المهندس و دیگر سرداران شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان حزب‌الله در دستان حاضران و علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم بود.  

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن بغدادی، عضو دفتر مرکزی حزب‌الله لبنان در این مراسم به زبان عربی سخنانی را ارائه داد و سیدعباس انجام، پیشکسوت قرآنی کشورمان این سخنان را به فارسی ترجمه و برای حضار ارائه داد.

قرائت قسمت‌هایی از بیانیه جامعه قرآنی کشور در محکومیت جریانات اخیر لبنان و فلسطین و شهادت مجاهد کبیر سیدحسن نصرالله، پخش نماهنگ‌هایی از سرودهای مقاومت و سخنان سیدحسن نصرالله و تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، دیگر بخش این مراسم بود.

قرائت اشعار حماسی از سوی شاعر آئینی احمد بابایی با مضامینی از ایثار و شهادت و وصف مولا علی علیه السلام از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

سیدحسن نصرالله گوش به فرمان ولی‌فقیه بود

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی -نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سیدحسن نصرالله اظهار کرد: ایمان به خدا و اولیای الهی و ولی‌فقیه از ویژگی‌های بارز سید حسن نصرالله بود، او در ایمان به خدا و اولیا محکم و کم نظیر و در ایمان به ولایت‌فقیه بی‌نظیر بود، حاج قاسم همیشه تاکید داشت که ما در موضوع ولایت‌فقیه باید پای کلاس درس این سید بزرگوار بنشینیم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در جنگ ۳۳روزه و در اوج ناامیدی و در شرایطی که حزب الله نسبت به امروز ضعیف‌تر بود زمانی رسید که سید حسن نصرالله، حاج قاسم و عماد مغنیه نسبت به وضعیت جنگ ناامید شده بودند و سید مقاومت با خود می‌گفت چرا ما ۲نفر را گروگان گرفتیم و جنگ را شروع کردیم و مردم در حال شهید شدن هستند و مشکلات اقتصادی برای ما به بار آورده است، در همین شرایط حاج قاسم و عماد مغنیه به عنوان نیوری اعزامی از سوی حزب الله به مشهد رفتند تا وضعیت جنگ را برای رهبر معظم انقلاب تشریح کنند، رهبر انقلاب به این هیات اعزامی فرمودند به سیدحسن بگوئید پیروز جنگ حزب‌الله است و در آینده نه چندان دور حزب‌الله در منطقه دارای قدرت می‌شود. پس از دریافت این پیام سید مقاومت سریعا یک پیام خبری آماده و حزب‌الله را پیروز جنگ خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی یادآور شد: دومین ویژگی سیدحسن نصرالله این بود که هیچ حرفی را در زمان حیات خود نزده است مگر اینکه به آن عمل کرده باشد، دعوت به خدا و جهاد کرد و خودش اول آن را انجام داد. او ۴۰ سال در میدان مبارزه فعال بود، او با اینکه تحت شرایط سختی زندگی می‌کرد اما همیشه در میدان عمل پیشتاز بود.

وی افزود: سومین ویژگی او این بود که همه را به خدا و ولایت دعوت می‌کرد، او اسوه صبر و مقاومت بود و هم در عمل و هم در زبان این را نشان داده بود، جامعه بشری و جبهه مقاومت را به صبر و مقاومت توصیه می‌کرد و در این چهل سال تلاش مجاهدانه در میدان مقاومت محکم بود و با همه دشواری‌ها و جنگ‌ها ایستاده بود.  

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان گفت: زندگی سیدحسن نصرالله برای همه ما الگو است و امید داریم خداوند این توفیق را عنایت کند تا در مقابل ستمگران بایستیم، سید حسن نصرالله در مسیر جهاد فرزندش را داد و در نهایت جان خود را هم فدا کرد تا دین خدا پایدار بماند، زیرا امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب الگو او بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha