• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071008434
  • خبرنگار : 71461

دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با عراق اهتمام دارند

دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با عراق اهتمام دارند

در نشستی که به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، بر اهتمام دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با دانشگاه‌های عراق و تلاش برای بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان خارجی تأکید شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد در این نشست، به علاقه مردم عراق برای سفر به قم و جایگاه و ظرفیت دانشگاه قم در میان دیگر دانشگاه‌های ایران پرداخت و تأکید کرد که دانشگاه قم به عنوان یکی از مراکز معتبر آموزشی در ایران شناخته می‌شود و اهمیت بالایی در جذب دانشجویان خارجی، به ویژه عراقی دارد.

فخر روحانی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه قم و فرصت‌های همکاری علمی اشاره و بر اهمیت توسعه و تقویت این ظرفیت‌ها در راستای پژوهش‌های مشترک تأکید کرد.

وی همچنین، به بحث‌های پژوهشی و پروژه‌های مشترک علمی که می‌تواند به ارتقاء سطح علمی و تبادل دانش کمک کند، اشاره داشت.

عبدالله جهانی‌پور، مسئول دانشجویان بین‌الملل دانشگاه قم نیز، به تعداد دانشجویان عراقی اشاره داشت و مسائلی مانند پذیرش، مدیریت و تسهیل فرآیندهای اداری برای دانشجویان عراقی را یادآور شدو افزود: دانشگاه قم دارای ۲۸۰۰ دانشجوی عراقی است. این دانشگاه از شش دانشکده مختلف برخوردار است و دانشجویانی از ۲۹ ملیت مختلف از آفریقا، آسیا و آمریکا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

همچنین رضا ملکی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره، به ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های جنوب عراق به ویژه دانشگاه‌های بصره، اشاره داشت و بر اهمیت تقویت همکاری‌های دانشگاهی میان این دانشگاه‌ها و دانشگاه قم تأکید کرد.

نجفی، کارشناس علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد در سخنان کوتاهی، بر اهمیت و ضرورت همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌ها اشاره کرد و تسهیل و تقویت این روابط برای ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را ضروری دانست.

این نشست نشان‌دهنده اهتمام دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با دانشگاه‌های عراق و تلاش برای بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان خارجی بود. مسئولان دانشگاه قم به بررسی ظرفیت‌های همکاری با دانشگاه‌های استان بصره پرداختند و برنامه‌های خود در زمینه جذب دانشجویان عراقی و تقویت روابط علمی و آموزشی میان دو دانشگاه را تشریح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha