• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403071007841
  • منبع : قوه قضاییه

جلسه معاون اول قضاییه با مجمع نمایندگان استان گلستان برگزار شد

جلسه معاون اول قضاییه با مجمع نمایندگان استان گلستان برگزار شد

معاون اول قوه قضاییه گفت: ناترازی آب و مهار آبهای سطحی در این استان چالش و مشکل بزرگی است که باید نمایندگان استان برای رفع این مشکل اقدامات لازم راداشته باشند و دستگاه قضا نیز هرگونه همکاری در این راستا لازم داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه معاون اول قضاییه با مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بهزاد پورسید معاون حقوقی قوه قضاییه، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان و محمود اسپانلو دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان و نمایندگان این استان این استان برگزار شد.

خلیلی با تسلیت شهادت سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله و مقاومت لبنان، گفت: ایشان مجاهدت‌ها و رشادت‌های خالصانه وتاثیرگذار بسیاری انجام داد که در نهایت پاداش بزرگی را نیز در راه مجاهدت‌های خود از خداوند متعال دریافت کرد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه قضا و نمایندگان مجلس افزود: به واسطه جلسات مکرر صورت گرفته بین اعضای دو قوه، ادبیات تشکیلات قضایی و تقنینی یکی شده است که این روند محسوس و ملموس است.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات نمایندگان مجلس هستیم، تصریح کرد: تعاملات صمیمانه و گسترده دستگاه قضا با نمایندگان مجلس، باعث می‌شود دستگاه قضا نیز دلگرم تر و با اراده‌ای مستحکم‌تر برای کمک به رفع مشکلات مردم قدم بردارد.

خلیلی گفت: کشاورزان سختکوش و زحمتکش استان گلستان چند نوبت در سال، روی زمین‌های خود محصولات کشاورزی کشت می‌کنند لذا زمین رها شده‌ای در این استان وجود ندارد و این ظرفیت طبیعی و انسانی گسترده در این استان نباید مغفول بماند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بازرسی کل کشور در این استان فعال است و در نظارت خود تنها هشداری عمل کرده و تاکنون مانعی برای ادامه فعالیت‌ها و اقدامات ایجاد نکرده و به بهبود عملکرد سایر ارگان‌ها کمک کرده است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختارها تصریح کرد: برای اصلاح ساختارها نیاز به انجام کار دقیق و علمی کارشناسانه داریم.

خلیلی گفت: ناترازی آب و مهار آبهای سطحی در این استان چالش و مشکل بزرگی است که باید نمایندگان استان برای رفع این مشکل اقدامات لازم راداشته باشند و دستگاه قضا نیز هرگونه همکاری در این راستا لازم داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست گفت: پتروشیمی استان، معضلی ۱۷ ساله بود که با اقدامات شبانه روزی دستگاه قضا در استان گلستان، مشکلات آن حل شد.

وی با اشاره به تفویض اختیارات رئیس قوه قضاییه به خود برای رفع مشکلات آشوراده نیز افزود: خوشبختانه با تصمیمات و اقدامات صورت گرفته ظرف مدت یک ماه این معضل برطرف شد. مشکلات مردم درباره مجتمع موج‌های آبی گنبد نیز با ورود دستگاه قضا حل شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ساخت وسازهای غیرمجاز ۲۰ ساله در روستای زیارت را با احداث پست بازرسی در ابتدای این روستا متوقف کردیم.

آسیابی با اشاره به اعطای سند برای پارک ملی آزادشهر افزود: از سایت زباله این شهرستان دو بار بازدید کردیم و مشکلات تاحدودی حل شد و اقدامات برای رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طول سه سال اخیر ۲۱۷ واحد تولیدی را احیا کرده و از تعطیلی ۹۸ واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری کردیم. ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع فضای اداری و ورزشی در طول سه سال اخیر اضافه شده است.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ اقدام حقوق عامه‌ای صورت گرفته است.  

وی با اشاره به مشکلات محیط زیست گفت: کارخانه ید استان تولید انحصاری دارد اما مشکلاتی همچون فرونشست زمین دارد که ما ورود کردیم تا معضلی ایجاد نشود.

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان به دادگستری استان اعتماد زیادی پیدا کردند و دفتر ستاد اقتصاد مقاومتی استان همیشه مملو از مراجعه کنندگان است.

عبدالجلال ایری رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در این نشست، بیان کرد: یکی از موضوعات در استان، وجود پرونده های فراوان بین کشاورزان و منابع طبیعی استان در رابطه با اسناد مالکیت است که شعبه ای از سوی دادگستری برای رسیدگی ایجاد شده که امیدواریم رسیدگی‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: عدم مدیریت متمرکز دریابانی، مشکلاتی را برای صیادان ایجاد کرده است، امیدواریم راهکاری در این رابطه اندیشیده شود.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس با تشکر از مدیران قضایی استان گلستان گفت: اقدامات بزرگی از سوی دادگستری استان انجام شده که مردم متوجه شدند دستگاه قضا وسط میدان است. ستاد اقتصاد مقاومتی هر هفته برای رفع مشکلات تولید برنامه دارد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی استان ۱۷-۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود که با دستور رییس قوه قضاییه و پیگیری مسئولان قضایی، مشکلات آن با مدت زمان کوتاهی رفع شد، افزود: برای نجات استان نیاز به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داریم.
 
سنگدوینی بابیان اینکه ۲۸۴ نماینده از اقدامات دستگاه قضا تشکر کردند، گفت: این نشان از تعامل قوه قضاییه و مجلس دارد و هیچ دوره ای مانند مجلس یازدهم شاهد این سطح بالا از همکاری‌ها و ارتباطات تنگاتنگ و گسترده دو قوه نبودیم.
 
عبدالحکیم آق آرکاکلی نماینده گنبد کاووس در مجلس نیز گفت: وحدت رویه بین دستگاه قضا با نمایندگان در شهرستانها لازم است. چالش های تعاملی بین دستگاه قضایی و نمایندگان استان را در سه عامل ساختارها و قوانین و مدیران می بینم.
 
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی استان گلستان افزود: کم شدن پرونده‌ها در استان گلستان بخاطر تدابیر دستگاه قضایی است که از این بابت تشکر می‌کنم.
 
جمشید قائم مقامی نماینده رامیان و آزادشهر نیز گفت: متاسفانه بیشترین میزان سرطان را در استان داریم که نشان می دهد از شرایط مطلوب به سمت شرایط نامطلوب در حال حرکت هستیم.
 
وی افزود: مشکل دیگر اینکه مردم شهرستان آزادشهر نزدیک به دو دهه است که از شیرابه زباله ها مستاصل شدند. بحث پسماند و زباله مشکلاتی را ایجاد کرده که نیازمند حمایت قضایی برای رفع اینمشکل هستیم.
 
سید نجیب حسینی نماینده مینودشت نیز با بیان اینکه به سهم خود از عملکرد مسئولان قضایی در استان گلستان تشکر می‌کنم، افزود: انتظار داریم یک شعبه دادگاه در شرق استان راه اندازی شود تا به دعاوی این مناطق رسیدگی کند. در جاده های استان نیاز به راه اندازی فروشگاه های بزرگ داریم تا مردم و گردشگران فراوان استان بتوانند خرید کرده و همچنین برای جوانان این مناطق ایجاد اشتغال شود.
 
وی با بیان اینکه مزیت نسبی استان گلستان کشاورزی و گردشگریاست، افزود: برای اقدام در حوزه توریستی باید شاهد تغییردیدگاه‌ها باشیم تا بتوانیم گام های موثرتری برداریم.
 
 نوروزی دیگر نماینده استان گلستان گفت: امیدواریم رویکرد کمک کننده و حمایت‌گر دستگاه قضایی در تمام شهرستانها گسترش یابد.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha