• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070907234
  • خبرنگار : 50663

خشم مردم مشهد در ترور شهید نصرالله؛

بکشید ما را، جهان اسلام بیدارتر می‌شود

بکشید ما را، جهان اسلام بیدارتر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) تا کنون شاهد تجمعات مختلفی در عزاداری برای از دست رفتن جان بزرگان ایران و اسلام بوده‌ است؛ روزی پیکر شهیدان سلیمانی و رئیسی روی دست مردم این شهر در خیابان امام رضا تشییع شده، روز دیگر مردم در میدان بیت‌المقدس برای شهادت اسماعیل هنیه عزاداری کرده‌اند و اکنون مردم مشهد در غم شهادت سیدحسن نصرالله عزادارند و روز گذشته با تجمع در میدان شهدا خشم خود را بر سر رژیم صهیونیستی فریاد زدند.

تعداد زیادی از مردم مشهد از زن و مرد و پیر و جوان در عصر سرد پاییزی آمده بودند تا بیزاری خود را نسبت به جنایات وحشی‌گرانه رژیم صهیونسیتی ابراز و برای نبرد با دشمن صهیونیستی اعلام آمادگی کنند؛ دشمنی که سال پیش تقریبا در همین ایام سخت‌ترین ضربه کل عمرش را از حماس خورد و پس از آن برای بازیابی حیثیت از دست رفته خود، از هیچ جنایتی فروگذاری نکرد. 

آخرین پرده از این جنایات روز جمعه اتفاق افتاد؛ هنگامی که اسرائیل با ۸۰ تن بمب به منطقه ضاحیه در جنوب لبنان حمله کرد و ده‌ها تن را به شهادت رساند. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی از شهدای این حمله تروریستی بود. 

سیدحسین علوی‌ مقدم، عضو شورای شهر مشهد که از حاضرین در تجمع میدان شهدا بود، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اسرائیلی‌ها تصور باطل دارند که با این جنایات می‌توانند پرچم جبهه مقاومت را پایین بیاورند، غافل از اینکه جبهه مقاومت هر روز با خون شهدا آبیاری می‌شود و مستحکم‌تر از قبل به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

بکشید ما را، جهان اسلام بیدارتر می‌شود

وی افزود: ما برای برافراشته بودن این پرچم خون‌ها داده‌ایم و مطمئناً آن را همچنان بر بلندترین نقطه نگه خواهیم داشت و جبهه مقاومت به حول قوه الهی ضربه نهایی را می‌زند. قطعا این دست‌وپا زدن‌های آخر اسرائیل است و روزهای آخر خود را می‌بیند و به همین دلیل هم دست به این اقدامات وحشیانه می‌زند.

اطراف میدان شهدا پیرمردان دوچرخه‌سواری حضور داشتند که شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «اسرائیل باید نابود شود» را به دوچرخه‌های خود آویزان کرده بودند. 

ابراهیم وحیدی، عضو هیأت دوچرخه‌سواری ولایت‌مداران امام زمان (عج) ضمن تسلیت شهادت شهید نصرالله به ایسنا گفت: همان طور که امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش گفت، «فلسطین پاره تن اسلام است.» حاج قاسم سلیمانی گفت «ما ملت امام حسینیم». ما امام حسین(ع) و ائمه اطهار را داریم و در هر حال شهادتین خود را خوانده‌ایم.

وی ادامه داد: شهید بهشتی گفت «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود»، اما من می‌گویم بکشید ما را، جهان اسلام بیدارتر می‌شود. اینان فکر کردند با ترور رهبران و فرماندهان سپاه اسلام می‌توانند حرکت اسلامی ما را در دنیا و جهان نابود کنند، در حالی که نابودشونده خود اینان هستند و همان‌طور که امام خمینی گفت «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، ما به شکست اسرائیل بسنده نمی‌کنیم بلکه باید از روی کره زمین محو شود. 

در گوشه‌کنار میدان شهدای مشهد، شاهد پیرزنانی بودیم که عصا بر دست یا با ویلچر، به سختی به میدان آمده بودند تا نشان دهند که نفرت از این رژیم کودک‌کش، سن و سال نمی‌شناسد.

خانم میرزایی، خواهر دو شهید در کنار میدان شهدا بر زمین نشسته بود و با گرفتن عکس شهید نصرالله، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد. وی در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی به ایسنا گفت: اسرائیل سگ هار است و همه‌ انسان‌های آزاده دنیا، به فکر این هستند که فقط این سگ هار را در سر جای خود بنشاند. 

وی افزود: آمریکایی که زمانی به صدام بمب و سلاح می‌داد تا برادران من و هزاران نفر دیگر از جوانان این مملکت را به خاک و خون بکشد، امروز هم سنگین‌ترین بمب‌ها را برای اسرائیل فرستاده تا بر سر مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان بریزد. دنیا مطمئن باشد که ما به زودی انتقام خون شهید نصرالله را خواهیم گرفت.

بکشید ما را، جهان اسلام بیدارتر می‌شود

اسرائیل روزی در این سیل خون غرق خواهد شد

در بین جمعیت، پدری را دیدیم که کودک نوزاد خود را در بغل گرفته و با مشت گره‌ کرده، در حال شعار دادن است. آقای جوادی از طلاب حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچه خون‌های بیشتری بر زمین ریخته شود، شجره مقاومت مستحکم‌تر خواهد شد و نهایتا این جنایات به جایی خواهد رسید که عاملان آن‌ها در خون‌های ریخته‌شده غرق شوند.

آقای حیدر کوچک‌زاده، مردی با حدود ۶۰ سال سن که با غرور و افتخار در حال دیدن مردم بود، ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و لبنان، به ایسنا گفت: دشمن هیچ‌کاری نمی‌تواند پیش ببرد. ما شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم و همچنان این راه را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: دشمن با حرکات مذبوحانه خود، در واقع گور خود را آماده کرده است و طبق سخنان رهبر عزیزمان، باید از صفحه روزگار محو شود که با پشتوانه امت حزب‌الله این اتفاق به وقوع خواهد پیوست.

در میان جمعیت جوانان انقلابی حضور داشتند که پرچم‌های ایران و لبنان در دست و با نهایت خشم، شعار «حرف ما یک کلام، انتقام انتقام» را فریاد می‌زدند.

ابراهیمی، یکی از جوانانی که پرچم ایران را در دست خود داشت، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: جنایات رژیم صهیونسیتی بر کسی پوشیده نیست. برای کشتن زنان، کودکان، جوانان و سالمندان هیچ محدودیتی قائل نیست ولی اینکه چرا جوامع بین‌المللی نسبت به این جنایات سکوت کرده‌اند، جای سوال بزرگی دارد که برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی اضافه کرد: جریان مقاومت و کشورهای منطقه ثابت کرده‌اند با شهادت و ترور افراد، ذره‌ای دچار ترس و سستی نمی‌شوند. هر فردی که به شهادت می‌رسد، فرد شایسته‌ دیگری جایگزین او می‌شود. پس این خیال خام است که با ترور رهبران مقاومت، چراغ این جبهه خاموش شود.

امیرمحمد اکبری، نوجوان حدودا ۱۴ ساله، که با فرم و کوله مدرسه خود را به میدان شهدا رسانده بود، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با هر جنایت اسرائیل، ملت ایران بیدارتر می‌شود. امروز با به شهادت رساندن و ترور سید حسن نصرالله ما بیدارتر شدیم و جواب محکمی به این رژیم غاصب خواهیم داد.

زنان، مردان، کودکان و جوانان انقلابی امروز با حضور خود در عرصه میدان شهدا، با وجود سرمای سوزناک مشهد نشان دادند که هیچ چیزی جلودار این مردم انقلابی نیست و شهادت فرماندهان جبهه مقاومت، نه تنها کوچک‌ترین ترس و دلهره‌ای برای آنان ایجاد نکرده، بلکه این مردم را در خونخواهی رهبران و فرماندهان جسورتر کرده و همگی آنان به دنبال پاک کردن رژیم اسرائیل از صفحه روزگار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha