• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070906970
  • خبرنگار : 30147

داشتن قلبی سالم با رعایت چند نکته کلیدی

داشتن قلبی سالم با رعایت چند نکته کلیدی

ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص قلب در جنوب خراسان رضوی گفت: سلامت قلب تنها یک مسئله فردی نیست بلکه به سلامت جامعه نیز وابسته است.

دکتر امین اله‌زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هر کدام از ما می‌توانیم با اقدامات کوچک و روزمره، گام‌هایی بزرگ در مسیر ارتقاء سلامت قلب و ایمنی خود و اطرافیانمان برداریم.

وی با بیان اینکه با رعایت چند نکته کلیدی می‌توان قلب سالمی داشت، اظهارکرد: گرچه بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از اصلی‌ترین علل مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می‌روند، اما با اتخاذ یک سبک زندگی سالم می‌توان بسیاری از این بیماری‌ها را پیشگیری و مدیریت کرد.

این متخصص قلب داشتن تغذیه سالم، انجام فعالیت بدنی، ترک سیگار، مدیریت استرس و بررسی منظم سلامت را از جمله مهم‌ترین نکات کلیدی دانست که رعایت آنها در داشتن قلبی سالم بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: امیدوارم با همکاری و همیاری یکدیگر، بتوانیم روز به روز بر آگاهی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی بیفزاییم و زندگی سالم‌تری را برای خود و نسل‌های آینده بسازیم.

اله‌زاده تأکید کرد: باید آموزش‌های لازم را به شهروندان آموخت تا بدانند چگونه با زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی و تحرک بالا به سلامت قلبشان می‌توانند کمک کنند.

وی با بیان اینکه خون حاوی غذا و اکسیژن است و از طریق شریان‌ها در دسترس و مورد استفاده سلول‌های اعضای بدن قرار می‌گیرد، اظهار کرد: برای خون‌رسانی به اعضاء بدن خود عضله قلب هم دائماً نیاز به ذخیره اکسیژن دارد.

در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی اولین دلیل مرگ در دنیا است

 جواد جوانی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات نیز در جمع خبرنگاران بر افزایش آگاهی مردم از عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی و اصلاح شیوه زندگی، اهمیت و نقش پیشگیری نسبت به درمان، تعادل در رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی کافی، اجتناب از مصرف دخانیات و الکل تأکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی اولین دلیل مرگ در دنیا و همچنین در کشور است. همچنین بر اساس آنچه اعلام شده سالانه تقریباً ۲۰.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ درصد کل مرگ‌های جهانی و نیمی از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را تشکیل می‌دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات خاطرنشان کرد: فشارهای روانی می‌توانند خطر حمله‌های قلبی را دو برابر کنند، لذا تمرینات ورزشی، مراقبه و خواب کافی به کاهش فشارهای روانی کمک می‌کنند و از طرفی با مقاومت در برابر واکنش‌های زیان‌آور و عادات بد ناشی از فشارهای روانی می‌توانیم سلامت قلب خود را افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در تمامی واحدهای بهداشتی سطح شهرستان مه‌ولات (پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت) خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی به صورت رایگان برای تمامی افراد بالای ۳۰ سال انجام می‌پذیرد.

عوامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی شامل مصرف الکل، استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی هستند که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قند خون بالا، اختلال چربی‌های خون، اضافه‌وزن و چاقی تظاهر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha