• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403070906768
  • خبرنگار : 71451

مردی که همه را در پیروزی حزب‌الله شریک می‌دانست

مردی که همه را در پیروزی حزب‌الله شریک می‌دانست
سید حسن نصرالله در دوران جوانی

لبنان کشوری است با حداقل سه دین (مسیحی، مسلمان و یهودی) و شش قومیت (اعراب، آشوری، سریانی، ارمنی، کرد و یهود) هنگام که سید حسن از شیعه دفاع می‌کند؛ حقوق پیروان سایر ادیان در لبنان را منکر نمی‌شود.

به گزارش ایسنا،با وجود اینکه شیعه پرجمعیت‌ترین و شاید حالا پرقدرت‌ترین طایفهٔ لبنان است هیچ‌گاه سلاح را از مرزهای اسرائیل به طرف هموطنش نمی‌گیرد و همین می‌شود که از بی‌حجاب تا محجبه و از مسیحی تا مارونی و شیعه و سنی در جشن‌های پیروزی حزب الله حاضر می‌شوند و سید حسن را قهرمان خود می‌دانند.

سیدحسن در مورد پیروزی در جنگ سی و سه روزه هم نقش دیگران را نادیده نگرفت و اعلام کرد که حزب‌الله به تنهایی این پیروزی را به دست نیاورده است. احزاب ملی و ترقی‌خواه مانند: بعثی‌ها، کمونیست‌ها و ملی گرایان سوری جنبش امل که امام موسی صدر آن را بنیاد نهاد در این پیروزی شریک هستند.

مردی که حرفش برای اسرائیلی‌ها اعتبار دارد



قصه این می‌شود که امام موسی و سید حسن، هر دو، کنار مردم بودند و در مقابل ظلم. در مورد اول مردمی بودن در مقابل فرقه گرا بودن است و به معنای تحت پوشش قرار دادن تمامی ملت است و در مورد دوم مردمی بودن در مقابل حکومتی بودن.

بیشتر بخوانید:
«خون شریک» بودن ایران و لبنان از کجا آغاز شد؟
ماجرای انهدام نخستین تانک اسرائیلی توسط چمران

مردمی بودن خاصیتی است که این دو را اسطوره‌های مقاومت و محبوبیت کرده است اعراب به عرب بودن سید حسن می‌نازند و ایرانی‌ها به فارسی بلد بودنش و تحصیلش در حوزهٔ قم و حمایت ایران از او.

مردی که حرفش برای اسرائیلی‌ها اعتبار دارد

سیدحسن است که در مقابل نداهای جمهوری اسلامی لبنان ایستاد و بیان کرده است:  که «اجازه بدهید با صداقت و منطقی سخن بگویم. حزب‌الله در تئوری و عمل، یک حزب اعتقادی است و به برپایی نظام جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ دارد،اما
حزب‌الله در صدد تحمیل جمهوری اسلامی با زور و قدرت بر هیچ گروهی نیست.(۱)»

۱- حسن خامه‌یار، در تکاپوی مدام، رهبر حزب‌الله از کودکی تا اوج شهرت، شاهد یاران، شمارهٔ ۱۱، مهرماه ۱۳۸۵، ص ۱۲.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha