• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070806489
  • خبرنگار : 50534

افزایش ۲۲ درصدی قیمت انواع نان در زنجان از فردا

افزایش ۲۲ درصدی قیمت انواع نان در زنجان از فردا

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از فردا نهم مهرماه قیمت انواع نان افزایش خواهد داشت‌. 

روح‌اله حسنی امروز (یکشنبه ۸ مهر ماه) در نشست خبری، با اشاره به اینکه قیمت انواع نان در استان به صورت میانگین ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: شهروندان باید تخلف‌ها را گزارش دهند و ما هیچ اغماضی در برخورد با آنها نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به پبشنهاد اتحادیه نانوایان و تصمیمات اخذ شده توسط کارگروه نان و آرد استان زنجان، افزود: قیمت فعلی نان با توجه‌ به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، هزینه کارگر و سایر هزینه‌های جانبی برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد. 
  
حسنی با بیان اینکه این افزایش قیمت طبق ابلاغیه مجوز کلی برای استان‌ها تا سقف ۲۵ درصد صادر شده است اما ۲۲ درصد میانگین در نظر گرفتیم، تشریح کرد: بر همین اساس قیمت نان لواش نوع یک به پنج هزار و ۵۰۰ ریال، بربری به ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال و نان سنگک نوع یک از ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال با ۲۳ درصد به ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت.

وی  گفت: قیمت لواش نوع ۲ نیز از پنج هزار ریال به ۶ هزار ریال و بربری ۲۵ هزار ریال، سنگک ۲۵ هزار ریال و تافتون تنوری ۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال از فردا عرصه خواهد شد.  

او همچنین با اشاره به نظارت دقیق بر کیفیت نان و بربری زنجان در این مقوله، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها زمینه ارتقای هر چه بیشتر نان را فراهم می‌کند. 

حسنی با بیان اینکه گروه مجهزهای بازرسی با محوریت سازمان صمت در نانوایی‌ها حضور خواهند یافت، اضافه کرد: قیمت نان، وزن چانه و ... از جمله موارد مهمی است که توسط بازرسان کنترل می‌شود؛ از طرفی مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در نانوایی‌ها مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در شاخص قیمت‌گذاری انواع نان نسبت به استان‌های همجوار در یک سطح قرار دارد، خاطرنشان کرد: درباره نان‌های کنجدی مردم خودشان  بهترین ابزار کنترل این موضوع هستند و نباید تحت تاثیر خرید و فشار یک واحد نانوایی جهت خرید یا افزایش قیمت آن قرار بگیرند از طرفی نظارت‌های ویژه‌ای که در طی دو ماه آینده در نانوایی‌ها توسط گروه‌های مجهز نظارتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha