• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070806211
  • خبرنگار : 71631

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

نقاشی‌های «مونه» با نمای رود «تیمز» برای نخستین‌ بار در ۱۲۰ سال اخیر در لندن به هم پیوستند.

به گزارش ایسنا، وقتی اغلب مردم به «مونه» فکر می‌کنند، در ذهنشان غروب بر فراز «سن» یا نیلوفرهای آبی‌ باغ محبوبش در «ژیورنی» در ذهنشان تداعی می‌شود. صحنه‌های غبارآلود از لندن صنعتی‌شده شاید آخرین چیزی باشد که به ذهن می‌رسد، ما این نقاشی امپرسیونیست در نخستین بازدیدی که در سال ۱۸۷۰ میلادی از «لندن» داشت، مسحور این شهر شده بود. چند دهه بعد، مونه در فاصله ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۱ سه بار با لندن بازگشت تا رودخانه «تیمز» را نقاشی کند.

«آرت‌نت» نوشت،‌ این نقاشی‌ها موضوع نمایشگاهی با عنوان «مونه در لندن: نماهایی از تیمز» هستند که از بیست و هفتم سپتامبر در لندن برگزار شده است. در این نمایشگاه ۲۱ نقاشی گردآوری شده‌اند که در سال ۱۹۰۴ نیز به همراه یک گروه ۳۷ عددی از تابلوهای نقاشی در پاریس به نمایش گذاشته شده بودند.

از جمله تابلوهای قابل‌توجه این نمایشگاه، به تابلویی با نمای تاریخی پل «چرینگ کراس» می‌توان اشاره کرد که زمانی به وینستون چرچیل تعلق داشت که اخیرا پس از چند دهه مرمت شده است.

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. این نقاش برجسته فرانسوی از جمله هنرمندانی بود که به وفور از محیط اطراف خانه‌اش به عنوان موضوعات تابلوهای نقاشی استفاده می‌کرد. «مونه» ‌از طبیعت اطرافش برای خلق نقاشی‌هایی استفاده می‌کرد که دیدگاه ما نسبت به رنگ‌ها و منظره‌ها را تغییر می‌دهد.

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

«مونه» ‌در «نرماندی» ‌واقع در فرانسه بزرگ شد. او در همان مکان به عنوان نقاش منظره شناخته شد و در سال ۱۸۶۲ یعنی در آغاز راه به عنوان نقاش حرفه‌ای، ‌به تحصیل در رشته نقاشی در پاریس مشغول شد. او تصمیم گرفت سبک نقاشی در فضای باز را در پیش بگیرد و در نهایت در روستای کوچک «ژیورنی» ‌ واقع در فرانسه مستقر شد.

فضای آرام این مکان به «مونه» ‌این امکان را می‌داد تا از طبیعت به بهترین شکل دیدن کند. «مونه» ‌ یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسوی بود. او در خانه‌اش واقع در «ژیورنی» ‌ به مدت ۴۳ سال یعنی از سال ۱۸۸۳ تا زمانی که در سال ۱۹۲۶ درگذشت، زندگی کرد.

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

روش نقاشی در فضای باز باعث شده بود «مونه» ‌ زمان زیادی را در باغش صرف کند. او از این فضای چشم‌نواز و سبز لذت می‌برد. این فضا به محل خلق برخی از مشهورترین نقاشی‌های او تبدیل شد؛ مجموعه نیلوفرهای آبی. این مجموعه شامل ۲۵۰ تابلو نقاشی بزرگ رنگ روغن می‌شود که اکنون در گالری‌های سراسر جهان نگهداری می‌شوند.

آثار «مونه» ‌مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم» ‌در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۷-۱۰ ۰۹:۰۲

مبارک باشه