• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070806202
  • خبرنگار : 50184

نایب رئیس هیات کشتی کرمانشاه:

تا ۲ سال آینده کشتی بانوان کرمانشاه احیاء می‌شود

تا ۲ سال آینده کشتی بانوان کرمانشاه احیاء می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه، یکی دو سال زمان نیاز است تا کشتی بانوان در کرمانشاه دوباره احیاء شود.

سپیده گل منصوری که به تازگی به عنوان نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه منصوب شده، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه کشتی بانوان تنها در رشته آلیش فعال است، اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته کار خاصی در رده‌های سنی پایه کشتی آلیش بانوان در استان صورت نگرفته است. 

وی افزود: در رده سنی نونهالان هیچ ورزشکاری نداریم و در رده‌های سنی پایه دیگر مانند نوجوانان و جوانان نیز تعداد ورزشکاران زیاد نیست. 

نائب رئیس هیات کشتی بانوان استان با بیان اینکه کشتی بانوان در کرمانشاه بیشتر به رده سنی بزرگسالان محدود شده، عنوان کرد: باتوجه به این مشکلات برنامه ریزی‌هایی انجام دادیم که به شکل ریشه‌ای روی پرورش استعدادها و قهرمان سازی کار کنیم. 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کشتی بانوان را توسعه دهیم و استعدادهای این رشته را شناسایی و پرورش دهیم، در گام اول باید کمبود مربیان کشتی بانوان را در استان برطرف می‌کردیم که در این زمینه یک دوره کلاس مربیگری را برگزار کردیم. ضمن اینکه برگزاری دوره‌های داوری نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

گل منصوری با بیان اینکه فعال کردن شهرستان‌ها دیگر اقدام در دستور کار برای توسعه و استعدادیابی کشتی بانوان در استان است، عنوان کرد: تاکنون کشتی بانوان در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، صحنه و اسلام آبادغرب فعال شده و در تلاشیم تا سایر شهرستان را نیز فعال کنیم. 

به گفته این مربی پیشکسوت کشتی بانوان در استان، مکاتباتی با آموزش و پرورش استان انجام شده تا باتوجه به شروع فصل مدارس، استعدادیابی کشتی بانوان در مدارس نیز شروع شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه دختران کرمانشاهی باتوجه به فیزیولوژی بدن خود استعداد خوبی در رشته کشتی آلیش دارند، عنوان کرد: در حال حاضر در سنگین وزن و سبک وزن ورزشکاران با استعدادی داریم که می‌توانیم از آنها قهرمانان بزرگی بسازیم. 

نائب رئیس هیات کشتی استان خاطرنشان کرد: مسابقات کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود که در این فاصله حدود هشت ماهه باید تیم خوب و کاملی ببندیم. 

وی در پایان تاکید کرد: اگر شهرستان‌ها فعال شوند، استعدادیابی صورت گیرد، مربیان پای کار بیایند و باشگاه‌ها فعال شوند، کشتی بانوان کرمانشاه می‌تواند ظرف مدت یکی دو سال آینده دوباره احیاء شود

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha