• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403070705676
  • خبرنگار : 71404

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

در پی حملات هوایی نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از ضاحیه بیروت و شهادت سید حسن نصرالله ـ دبیرکل حزب الله لبنان ـ حمعی از هنرمندان و مجریان تلویزیون در واکنش هایی مجزا در فضای مجازی، انزجار خود را از این جنایات اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، مهدی فرجی از مدیران سابق تلویزیون و تهیه کننده سریال «نون خ»، سید علی صالحی بازیگر سینما و تلویزیون، فرزاد حسنی بازیگر و مجری، جلیل سامان کارگردان تلویزیون، ژیلا صادقی مجری، مژده لواسانی مجری و ... در صفحه شخصی شان در فضای مجازی به جنایات رژیم صهیونیستی در بیروت و شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند.

مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» با انتشار تصویری از دبیرکل حزب الله لبنان همراه با عبارت «انا لله و انا الیه راجعون»، همچنین آیه ای از سوره مبارکه المائدة «فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ» را منتشر کرده است.

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

همچنین سید علی صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون که اکنون مشغول بازی در سریال «داریوش» هادی حجازی فر است، در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله و جنایات اسراییل در لبنان با انتشار تصویری از یک عروسک در پس زمینه خرابی های لبنان، با هشتک لعنت به جنگ و جنگ طلبان، لعنت به اسرائیل در صفحه مجازی اش با مردم مظلوم بیروت ابراز همدردی کرده است.

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

جلیل سامان، کارگردان سریال های «زیرخاکی»، «ارمغان تاریکی» و «پروانه» هم با انتشار ویدئویی از سخنان سید حسن نصرالله در حمایت از مردم مظلوم غزه به شهادت وی واکنش نشان داد.

فرزاد حسنی، مجری و بازیگر نیز برای اعلام انزجار از این جنایات دَدمنشانه، در صفحه شخصی اش از آیه سوره مبارکه عمران «ولا تحۡسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمۡوتۢاۚ بلۡ أحۡیاء عند ربهمۡ یرزقون» (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند) استفاده کرده است.

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

مژده لواسانی، مجری برنامه های تلویزیونی هم در واکنش به این اتفاق از جمله مشهور امام حسین (ع) «...فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل...» (مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگی و دائم بوده و هست) یاد کرده است. او همچنین عکسی که صفحه شخصی سیدحسن نصرالله برای اعلام شهادت دبیرکل حزب الله لبنان در توییتر استفاده کرده بود را بازنشر داده است.

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

ژیلا صادقی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون نیز با انتشار همین تصویر در صفحه شخصی اش نوشته است: انا لله و انا الیه راجعون، یا علی.

واکنش اهالی هنر به حملات تروریستی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله

مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اش در پی شهادت سید حسن نصرالله با انتشار ویدئویی اینگونه نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه/این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.»

نجم الدین شریعتی، مجری تلویزیون هم این ضایعه را تسلیت گفت و در صفحه شخصی اش نوشت: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» (تو ای روح آرام یافته، به سوی پروردگار بازگرد در حالی که هم تو از او خوشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگانم درآی و در بهشتم وارد شو.)

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

این گزارش تکمیل می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha