• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070705493
  • منبع : قوه قضاییه

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه برای شهادت سید حسن نصرالله

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه برای شهادت سید حسن نصرالله

رئیس قوه قضاییه طی پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُوا مَا عَٰهَدُواْ اللَّهَ عَلَیۡهِ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا 

با تألم و تأثر و حزن و اندوه بسیار خبر مصیبت بار فقدانی بزرگ و شهادت برادر عزیز، روحانی مجاهد و نستوه و رهبر شجاع و فداکار حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله بدست رژیم جنایتکار صهیونیستی را دریافت کردیم. قلم در دست گرفتن و سخن گفتن در رثای سید حسن شهید، حقیقتاً سخت و صعب است؛ وداع با این متعلّم ممتاز و برجسته‌ی مکتب سرخ عاشورا جانگداز و جگرسوز است؛ امروز روز عزای بزرگ جهان اسلام است؛ این شهادت باعظمت و این عاقبت، موجب غبطه همه آزادگان عالم است. 

سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) است. 

رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سال‌ها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است. 

این روحانی جلیلی القدر که نمونه‌ اعلایی از تربیت‌شدگان اسلام ناب بود؛ لحظه لحظه‌ی عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و علم و عمل و صدق و درایت و فداکاری را توأم کرد و سرانجام در راه هدف الهی و مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود به شهادت رسید و به سعادت ابدی نائل آمد.

اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. 

اینجانب این شهادت افتخارآمیز را که پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداکار بود به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنافداه و محضر مبارک مقام معظم رهبری و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز ایشان، به جوانان پاک و عزیز مقاومت به ویژه حزب‌الله و ارادتمندان آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و فضل واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می‌‎نمایم.

والسلام علی عبادالله الصالحین 

غلامحسین محسنی اژه‌ای

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha