• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403070604466
  • خبرنگار : 71021

مذاکره ایران و گرجستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری و باستان‌شناسی

مذاکره ایران و گرجستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری و باستان‌شناسی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با معاون اول اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان درباره افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، فعالیت های نمایشگاهی، مرمت و باستان‌شناسی مذاکره کردند.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری که به دعوت دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد برای شرکت در مراسم روز جهانی گردشگری، به تفلیس سفر کرده است، جمعه ۶ مهرماه با لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان دیدار و درباره همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو ملت ایران و گرجستان و رویکرد دولت جدید برای گشایش افق‌های جدید  در روابط با همسایگان بر نقش مؤثر و مهم ارتقای شناخت مردم دو کشور از فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر در این راستا تاکید کرد.

 صالحی امیری با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه مرمت آثار باستانی، صنایع دستی و گردشگری سلامت، آمادگی ایران برای همکاری و  تبادل دانش و تجربه با گرجستان در این بخش‌ها را به طرف گرجی اعلام کرد.

لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان نیز با اشاره به مراودات خوب مردمی بین دو کشور از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان تشکر کرد و برای گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرد.

مذاکره ایران و گرجستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری و باستان‌شناسی

پیشنهاد گرجستان برای امضاء تفاهم‌نامه همکاری

صالحی امیری در این سفر، با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان نیز دیداری داشت که بر افزایش همکاری‌های دو کشور در سه حوزه مرمت اشیاء، باستان‌شناسی و فعالیت نمایشگاهی تاکید شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزایش ارتباطات با کشورهای حوزه قفقاز از جمله گرجستان را از برنامه‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد.

یوسب باغاتوریا، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان نیز به اهمیت ایران به لحاظ فرهنگی و تمدنی اشاره کرد با پیشنهاد تفاهم‌نامه همکاری در توسعه فعالیت‌های فی‌مابین آمادگی این کشور را اعلام کرد.

مذاکره ایران و گرجستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری و باستان‌شناسی

تفلیس میزبان مراسم روز جهانی گردشگری امسال است که با حضور حدود ۴۰ مقام گردشگری از کشورهای عضو سازمان گردشگری ملل متحد برگزار می‌شود و وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در رأس هیأتی برای حضور در این مراسم به گرجستان سفر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha