• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070504111
  • خبرنگار : 50175

فرمانده بسیج خرم‌آباد:

شهید علی‌عباس حسین‌پور علم را با عمل عجین کرد

شهید علی‌عباس حسین‌پور علم را با عمل عجین کرد

ایسنا/لرستان فرمانده بسیج خرم‌آباد گفت: شهید دانشجو و طلبه لرستانی، علی‌عباس حسین‌پور علم را با عمل عجین کرد.

سرهنگ محمد برامکی امروز (پنجم مهر ماه) در یادواره شهدای شهر خرم‌آباد که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری حوزه مقاومت بسیج خرم‌آباد و کانون فرهنگی مذهبی ولایت خرم‌آباد با محوریت شهید طلبه و دانشجوی لرستانی علی‌عباس حسین‌پور در مسجد ولایت شهر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه شهدا راه عزت و افتخار را روی ما و ملت باز کردند و این راه عزت و افتخار همیشه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این راه، مسیر خود را پیدا کرده است و روز به روز افتخارآفرینی آن بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی به بسیاری از کشورها اتفاق افتاده است، ادامه داد: پیروزی‌های مکرری که به لطف خداوند متعال و جبهه‌ مقاومت در عرصه‌های مختلف در حال اتفاق است، دال بر این نکته است که حتماً این راه، یک راه پرافتخار و کورناشدنی است.

برامکی با قدردانی از پایگاه مقاومت ولایت مسجد ولایت محله شمیران و حوزه مقاومت بسیج شهید حجازی خرم‌آباد که یادواره شهدای خرم‌آباد با محوریت شهید دانشجو و طلبه لرستانی علی‌عباس حسین‌پور را برگزار کردند، بیان کرد: شهید دانشجو و طلبه علی‌عباس حسین‌پور، علم را با عمل عجین کرد و این شهید یکی از شهدای برجسته و شاخص استان لرستان است که می‌طلبد نسل جوان، بویژه طلاب و دانشجویان با سیره و ز ندگانی این شهید والامقام آشنا شوند.

فرمانده بسیج خرم‌آباد با بیان اینکه این شهید طلبه لرستانی مسئول انجمن اسلامی دبیرستان امام خمینی (ره) خرم‌آباد، دانشجوی رشته معارف در دانشگاه اسلامی رضوی مشهد، طلبه حوزه علمیه مشهد، نایب قهرمان در رشته دوومیدانی کشور، مسئول آموزش عقیدتی بسیج سپاه، مربی قرآن بسیج خرم‌آباد و از مؤلفان کتاب المعجم المفهرس فی صحیفه سجادیه بود، ادامه داد: شهید حسین‌پور برای استقبال از شهادت، ۴۰ روز روزه گرفت و به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر هشت شرکت کرد که در غروب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو، در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و یا زهرا (س) گویان به شهادت رسید.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان نیز در حاشیه این مراسم، گفت: هدف از برگزاری این یادواره، معرفی شهدا و خدمات ارزشمند آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس به جامعه و نسل امروز است.

وی با بیان اینکه شهیدان سال‌های دفاع مقدس، چراغ راه ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و روشنگر مسیر امروز ما هستند، عشق به ولایت، وحدت، ایستادگی، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی را از دلایل پیروزی ما بر استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: باید یاد و خاطره هشت سال رشادت رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود و این مهم یکی از وظایف فرهنگی مراکز علمی و دانشگاهی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: عشق به ولایت، وحدت، ایستادگی، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی از دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

در بخشی از این مراسم، ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، از خانواده شهید دفاع مقدس علی‌عباس حسین‌پور تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha