• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070504030
  • خبرنگار : 71660

کمک نظامی جدید ۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

کمک نظامی جدید ۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

رئیس‌جمهور آمریکا از کمک‌های نظامی جدیدی به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار برای کمک به «پیروزی اوکراین» خبر داد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه کمک‌های نظامی جدیدی را به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار به اوکراین برای کمک به «پیروزی در جنگ با روسیه» اختصاص داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: این کمک‌های جدید واشنگتن به کی‌یف شامل یک بمب سرشی با دقت بالا و با برد ۱۳۰ کیلومتر است. این موشک‌ها هم‌چنین برای تسلیحات اوکراین نوعی ارتقای اصلی محسوب می‌شود و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در فاصله‌های امن‌تر از آن‌ها استفاده کنند. این بمب که می‌تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد، قرار است از هواپیماهای جنگنده پرتاب شود.»

یک مقام آمریکایی گفت: «رئیس‌جمهور بایدن اعلام نخواهد کرد که آیا واشنگتن به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های آمریکایی برای حمله به عمق خاک روسیه را می‌دهد.»

بایدن در بیانیه‌ای عنوان کرد: «حمایت از اوکراین که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به آن حمله کرد، یک اولویت اصلی برای ایالات متحده است. به همین دلیل امروز افزایش کمک‌های امنیتی برای اوکراین و یک سری اقدامات اضافی را برای کمک به اوکراین در پیروزی این جنگ اعلام می‌کنم.»

بخش بیشتر این کمک جدید به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار قرار است تا قبل از پایان سال مالی ایالات متحده در روز دوشنبه تخصیص یابد. هم‌چنین، ۲.۴ میلیارد دلار دیگر تحت «ابتکار کمک امنیتی اوکراین» به این کشور جنگ‌زده اختصاص یافته است که به دولت اجازه می‌دهد به جای خارج کردن تسلیحات از انبار ایالات متحده، آنها را برای اوکراین از شرکت‌ها خریداری کند.

بایدن تاکید کرد که این بسته کمکی جدید شامل موشک‌ها، سیستم‌های پدافند هوایی و هم‌چنین مهمات دوربرد می‌شود.

او هم‌چنین به پنتاگون دستور داد تا آموزش خلبانان اف-۱۶ اوکراینی را از جمله با حمایت از آموزش ۱۸ خلبان دیگر در سال آینده میلادی گسترش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه افزود: «من به وزارت دفاع دستور داده‌ام تا تمام کمک‌های امنیتی باقی‌مانده خود را که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری من برای اوکراین تعیین شده است، اختصاص دهد.»

جو بایدن در پایان خاطر نشان کرد ماه آینده نشستی را در سطح رهبران و در قالب «گروه تماس دفاعی اوکراین» در آلمان برای هماهنگ کردن تلاش‌های بیش از ۵۰ کشور حامی اوکراین تشکیل خواهد داد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به کمک‌ جدید واشنگتن به کشورش ادعا کرد: «کمک‌ نظامی ایالات متحده به اوکراین به ارزش هشت میلیارد دلار به ما این امکان را خواهد داد تا در برابر روسیه به پیروزی دست یابیم.»

وی افزود: «ما از این کمک به موثرترین و شفاف‌ترین راه ممکن جهت دستیابی به هدف اصلی خود از جمله اوکراینی پیروز، صلح عادلانه و پایدار و امنیت فراآتلانتیک استفاده خواهیم کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha