• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070403588
  • خبرنگار : 71505

زاکانی

ریشه افتخارات امروز در غرب آسیا برگرفته از الگوی دفاع مقدس است

ریشه افتخارات امروز در غرب آسیا برگرفته از الگوی دفاع مقدس است

شهردار تهران در آیین بزرگداشت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران گفت: ریشه افتخارات امروز در منطقه غرب آسیا برگرفته از الگوی دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین بزرگداشت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران، بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با عنوان یادگاران ماندگار برگزار شد ضمن تجلیل از مقام ایثارگران و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله با فداکاری ایثارگران و رزمندگان به «دفاع مقدس» تغییر نام داد و برگ زرینی در تاریخ ایران شد، به نحوی که دفاع مقدس اثر ویژه‌ای بر آینده جهان اسلام و بشریت گذاشت. 

وی افزود: امام خمینی( ره) فرمودند؛ ما در دفاع مقدس انقلاب را صادر کردیم. اکنون که به شرایط منطقه نگاه می‌کنیم، بهتر از هر زمان دیگری صحت سخنان امام راحل مشخص می‌شود. امروز عنصر مقاومت اساس جغرافیای منطقه را تغییر داده است و رژیم صهیونیستی‌ای که چهار دهه قبل هرگاه اراده می‌کرد به پشت دروازه‌های بیروت می‌رسید، اکنون بعد از گذشت یک سال از آغاز جنگ غزه نتوانسته است بر یک گروه مقاومت فلسطینی غلبه کند.

وی تاکید کرد: امروز وقتی به شرایط عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم عنصر مقاومت که برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایداری ما در دفاع مقدس است توانسته معادلات منطقه خاورمیانه را تغییر دهد. 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه پس از عملیات بیت المقدس گفت: وقتی در سال ۶۰ عده‌ای از نیروهای نظامی ایران و فرماندهی حاج احمد متوسلیان برای کمک به مردم لبنان به سوریه سفر کردند امام گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، پس از این فرمایش رهبر انقلاب عده ای از رزمندگان بازگشتند و عده‌ای دیگر در سوریه و لبنان ماندند. 

وی افزود: برخی از مستشارانی که در لبنان باقی ماندند، تعریف می‌کردند زمان فیلم‌های ضبط شده از جنگ تحمیلی را در مساجد و مدارس لبنان برای شیعیان پخش می‌کردند، تا عنصر مقاومت و پایداری در میان مردم لبنان تقویت شود این اقدام باعث تنوع شیعیان لبنانی به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت شد.

زاکانی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت لبنانی در دهه ۶۰ گفت: در همان سال‌های دهه ۶۰ تعدادی از جوانان لبنانی به ایران آمده و به محضر حضرت امام شرفیاب شدند. آنها از ایشان پرسیدند تکلیف امروز ما در لبنان چیست؟امام فرمودند بروید و در برابر دشمن ایستادگی کرده و از کیان اسلام دفاع کنید. بعد از این توصیه مقاومت اسلامی در لبنان از فرهنگ ایثار در دفاع مقدس پایه گذاری شد. 

وی ادامه داد: ریشه افتخارات امروز جهان اسلام در منطقه خاورمیانه برگرفته از الگوی دفاع مقدس است. افتخاراتی که باعث شده اکنون اسرائیل و حامیان غربی‌اش مانند آمریکا و انگلیس پس از یک سال از آغاز نبرد غزه نتوانند بر راه‌های مقاومت اسلامی در یمن، فلسطین و ... غلبه کنند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha