• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070403372
  • منبع : مطبوعات

تله جنگ!

تله جنگ!

برخی معتقدند مناقشات نظامی در غرب آسیا نباید منجر به افتادن جمهوری اسلامی به «تله جنگ» شود. رژیم صهیونیستی برای فرار شکست در غزه می‌خواهد جبهه‌های جدیدی باز کندو  ازجمله ایران را وارد جنگ نماید. این یک «تله» است.

به گزارش ایسنا، محمدکاظم انبارلویی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت:


۱- برخی معتقدند مناقشات نظامی در غرب آسیا نباید منجر به افتادن جمهوری اسلامی به «تله جنگ» شود. رژیم صهیونیستی برای فرار شکست در غزه می‌خواهد جبهه‌های جدیدی باز کندو  ازجمله ایران را وارد جنگ نماید. این یک «تله» است.
این تحلیل هم درست است هم غلط! درست است چون به‌هرحال صهیونیست‌ها برای فرار از شکست در غزه دنبال راه‌حل می‌گردند.
این تحلیل غلط است چون قدوقواره رژیم صهیونیستی و حتی ناتو در اندازه‌ای نیست که وارد یک «جنگ فرسایشی» شوند که نتیجه‌ای جز فروپاشی رژیم صهیونیستی و شکست قطعی آمریکا ندارد.
۲- جنگ فرسایشی چیست؟ جنگ فرسایشی را آمریکایی‌ها در ویتنام ، افغانستان ، عراق و برخی نقاط دنیا تجربه کرده‌اند. ارابه‌های جنگی ناتو و آمریکا در جنگ فرسایشی و مقاومت مردمی به گل می‌نشیند. آن‌ها چاره‌ای جز به‌جای گذاردن ارابه‌ها و فرار ندارند. اخیرا ترامپ اعتراف کرده بود که بایدن و آمریکایی‌ها در فرار از افغانستان فقط ۸۰ میلیارد دلار ادوات جنگی در این کشور به‌جای گذاشتند و فرار کردند و فرصت بیرون بردن آن را پیدا نکردند.
۳- رژیم صهیونیستی اکنون در درون و برون دچار شکنندگی استخوان فقرات نظامی ، سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و رسانه‌ای خود است. ضمن اینکه هنوز زیر ضربات نیروهای زبده حماس و جهاد اسلامی است. از حزب‌الله لبنان ، حوثی‌های یمن و نیروهای جهادی عراق مدام ضربه می‌خورد و در مرز خود با سوریه مشکل دارد و منتظر رونمایی خونین از این خطه هم باید باشد!
۴- رژیم صهیونیستی با راه انداختن جنگ پیجری و ترورهای پس‌ازآن و بمباران‌های بی‌هدف و باهدف وارد یک جنگ تمام‌عیار با لبنان شده است. حزب‌الله هم به‌تناسب آن باآنکه ضرباتی را تحمل کرده وارد این جنگ شده است.
پاسخ‌های حزب‌الله نشان می‌دهد زیرساخت آرایش نظامی حزب‌الله دست‌نخورده باقی‌مانده است. رژیم صهیونیستی شگفتانه‌های نظامی بزرگی را در آینده‌ای نزدیک از حزب‌الله دریافت خواهد کرد!
ناظران نظامی معتقدند صهیونیست‌ها خیلی زود با این دریافت‌ها، فتیله جنگ در شمال را پایین خواهند کشید. اما حزب‌الله به کار خود ادامه خواهد داد!
۵- ایران شرارت صهیونیست‌ها را در ترور اسماعیل هنیه تاکنون بی‌پاسخ گذاشته است. اگر تأخیر در این پاسخ مبتنی بر تئوری عدم ورود به «تله جنگ» است به نظر می‌رسد با شرارت‌های اخیر صهیونیست‌ها در غزه و لبنان این تئوری جواب نمی‌دهد.تئوری عدم ورود به«تله جنگ» خود یک «تله» است!
اما اگر این تأخیر به‌منظور در اضطرار و اضطراب قرار دادن تصمیم گیران جنگ در تل‌آویو باشد، معقول است. ضمن اینکه هر چه زودتر باید به وعده انتقام خون اسماعیل هنیه جامه عمل پوشانده شود.
پاسخ را می‌توان در اندازه‌ای که وارد تله  جنگ نشویم، بازدارندگی برای ماشین جنگی صهیونیست‌ها نیز باشد، طراحی و عملیاتی کرد.
نتانیاهو آخرین برگ خود را در قمار جنگ غزه رو کرده است. نتیجه این قمار چیزی جز باخت مفتضحانه و تسلیم بدون قید و شرط نیست.
صهیونیست‌ها و ناتو در تله جنگ غرب آسیا دارند سرنگون می‌شوند. تلفات این سرنگونی بیشتر از جنگ ویتنام ، جنگ افغانستان و جنگ عراق خواهد بود.
«تله جنگ» برای ایران و جبهه مقاومت وجود خارجی ندارد.
اما برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها وجود دارد. آینده تحولات منطقه، آن را اثبات خواهد کرد.
۶- محکومیت جنایات اسرائیل، محور اصلی سخنان رئیس‌جمهور در نیویورک و سازمان ملل متحد بود.
جامعه جهانی با این موضوع و موضع هم‌صدایی دارد. صدای آن را حتی می‌توان در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا شنید. رژیم صهیونیستی در معرض یک طوفان‌الاقصی شماره ۲ از سوی حزب‌الله و لبنان است. این طوفان کمر ماشین جنگی ناتو را خواهد شکست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha