• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070402867
  • خبرنگار : 71429

معاون اول قوه قضاییه:

نباید بگذاریم خاطرات دفاع مقدس فراموش شود

نباید بگذاریم خاطرات دفاع مقدس فراموش شود

معاون اول قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: باید از خاطرات دفاع مقدس خصوصاً برای نسلی که طعم دوران دفاع مقدس را نچشیده‌اند بیشتر بگوییم و نگذاریم این خاطرات فراموش شود.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه و اصغر جهانگیر معاون پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی قوه قضاییه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مقامات عالی قضایی و ایثارگران معزز دستگاه قضا ظهر سه شنبه ٣ مهر ماه ١۴٠٣ در محل سالن شهدای هفتم تیر ساختمان مرکزی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

معاون اول قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ما باید از خاطرات دفاع مقدس بیشتر بگوییم خصوصاً برای نسلی که طعم دوران دفاع مقدس را نچشیده‌اند و نگذاریم این خاطرات فراموش شود. ما امروز وارث یک میراث بزرگ هستیم که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است ما هم به لحاظ شرعی و هم اجتماعی باید از این خاطرات که ارزش‌های بزرگ را برای ما یادآوری می‌کند، با تکرار محافظت کنیم.

وی افزود: پیامبر با ولادتش انسان‌ها را به گونه دیگری تغییر داد، با این تغییر انسان توانست در مقابل خود بایستد. پیامبر من و شما را در مقابل خودمان قرار داد و این بزرگترین رسالت پیامبر بود. نقطه‌ای که پیامبر در زندگی تغییر داد آنچه که تعلقات دنیوی است آن را تغییر داد، چرا که انسان باید تعلقات دنیوی را بدهد تا به انسانی سالم تغییر کند. پیامبر کاری سخت داشتند توانستند انسان‌های که به خواب رفته بودند بیدار کند و آن‌ها را دوباره احیا کرد و به ان‌ها جان دوباره داد.

وی گفت: پس مقطع آفرینش ما پیامبر است. صحنه‌های دفاع مقدس چنین چیزی را بیان می‌کند. زمانی که امام خمینی به صحنه آمد مکتب پیامبر را ادامه داد و ماهیت ما به انسان‌های جدید و فهم جدیدی پیدا کردیم که فقط در آن خدا وجود داشت؛ لذا امروز ما وارث صحنه‌هایی هستیم که در زمان دفاع مقدس چه رخ داده است، چه رزمندگانی که رفتند و برنگشتند.

خلیلی ادامه داد: آنکه خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده، ما درصحنه دفاع مقدس خدا را دیدیم و نباید این صحنه را که حضور پی در پی خدا است از آن غفلت کرد. جبهه یعنی خارج شدن از غفلت. عزیزانی که رفتند از ما خواستند تا از غفلت پرهیز کنیم. امام صادق فرمودند؛ وقتی که شما قرآن می‌خوانید خداوند را در کلام شما دیدیم.

محمدباقر الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم با بیان اینکه همه ساله در این هفته به پاس قدرانی از جامعه ایثارگران و رزمندگان معزز مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده می‌شود، عنوان کرد: این مراسم پاسداشت غیور مردانی است که جبهه جنگ را با خون مقدس خود گلگون کردند و در دفاعی شرافتمندانه از میهن اسلامی و نظام مقدس جانفشانی کردند.

وی افزود: جنگ آوردگاه مردانگی و شجاعت فداکاران است، اما جنگ رژیم بعثی علیه کشور عزیزمان ایران در وضعیت سیاسی آن دوران که به تازگی انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفته بود، وصف ناجوانمردانه‌ای داشت و اقدام مذبوحانه و قبیحی بود و در چنین شرایطی درایت، اقتدار و صبر و توکل امام راحل (ره) که مظهر تبلور ایمان و اعتقاد بود به این حرکت ناجوانمردانه پاسخ درخوری داد و منجر به این شد که در مقابل جمعیتی از کشورهای دنیا که از رژیم سفاک صدام حمایت نظامی، استراتژیک و تحلیل‌های قوی و نظامی صورت می‌دادند، پیروز شویم و این پیروزی ثمره فداکاری و غیرتمندی ایثارگرانی است که امروز میزبان شماری از این عزیزان در این مراسم هستیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مقایسه شرایطی که امروز در فلسطین، لبنان و سایر کشورهای جبهه مقاومت وجود دارد، عنوان کرد: رمز موفقیت ما توکل، غیرتمندی و پایبندی به فرامین ولایت بود. نباید مرعوب حرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی شد. ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی جز خرابکاری نیست؛ لذا بایستی آماده بود تا پاسخ این میزان ناجوانمردی به موقع داده شود.

الفت در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای تمامی جامعه ایثارگران از حضور پر بهره این عزیزان در تمام سطوح قوه قضاییه و حفظ سلامت نفس و پرکاری آنان در وضعیت خدمت رسانی به مردم اظهار امیدواری کرد.

در ادامه، ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام ساختمان مرکزی قوه قضاییه، رونمایی از کتاب مهاجران الی الله عدلیه و تابلو تاریخ نگار شهدای قوه قضاییه و بیان نقطه نظرات از سوی یکی از نمایندگان ایثارگران بخشی از مراسم ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس بود که به همت امور ایثارگران قوه قضاییه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha