• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070302477
  • خبرنگار : 71415

لوکاشنکو: اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم

لوکاشنکو: اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم

رئیس جمهور بلاروس بر ضرورت آماده بودن کشورش برای جنگ و تقویت کردن توانمندی‌های نظامی خود در راستای تقابل با دشمنان در زمان دست زدن آنها به تجاوز نظامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، در سخنرانی خود بعد از بازرسی از مجموعه‌ای از تسلیحات و تجهیزات ارتش این کشور بیان داشت: «این یک فرمول قدیمی است: اگر شما خواستار صلح هستید برای جنگ آماده باشید. من می‌خواهم بار دیگر تاکید کنم ما قصد وارد شدن به جنگ نداریم. ما خواستار جنگ نیستیم. این صحبت‌ها پیش از این نیز گفته شده‌اند. مخالفان و رقبای ما هر چند که این حرف‌ها را می‌شوند اما باز هم کار خودشان را می‌کنند. آنها خودشان را برای مقابله با ما و صراحتا برای جنگیدن آماده می‌کنند. بنابراین ما هم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم. اگر خدا بخواهد چنین جنگی رخ نخواهد داد. وضعیت در پیرامون بلاروس هر چقدر هم که جدی شده باشد اما ما هنوز تمایل به جنگ علیه خودمان را ندیده‌ایم.»

لوکاشنکو عنوان کرد: «ارتش بلاروس با در نظر گرفتن تجارب مرتبط با جبهه جنگ در کشور همسایه ما و درگیری‌های نظامی سال‌های اخیر جهان تاکنون چهار بار دستخوش اصلاحات شده است. احتمالا این پنجمین بار است که ما به سراغ نوسازی نیروهای مسلح خودمان رفته‌ایم.»

رئیس جمهور بلاروس در ادامه بر اهمیت توسعه پهپادها و تسلیحات بدون سرنشین به عنوان ادواتی که می‌توانند تاثیر جدی بر روند جنگ بگذارند تاکید کرد، هر چند اظهار داشت:‌ «البته اما بدون داشتن سربازان آموزش دیده و تسلیحات قابل اعتماد ممکن نیست کسی بتواند به طور موثر از خودش دفاع کند.»

لوکاشنکو: اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم
بازدید لوکاشنکو از تسلیحات ارتش بلاروس

لوکاشنکو خاطر نشان کرد: «پهپادها یک نوآوری جدی هستند اما احتمالا اگر جنگی به طور ناگهانی رخ دهد تنها با آنها نمی‌توان جریان جنگ را برگرداند. آنها تاثیر چشمگیری بر روند خصومت‌ها خواهند گذاشت. صنعت پهپاد یک تجارت جدی است. این تجارت همانطور که ارتش می‌گوید بسیار تاثیرگذار بوده و از نقطه‌نظر صنایع جنگی نیز سودآور هستند. این حرفی وحشتناک اما درست است. امروز همانطور که گفتم طرف‌های درگیر در جنگ از استفاده از پهپادها برای شکار یک شخص غافل نمی‌شوند. این کم هزینه‌تر از آموزش دادن به یک نیروست.»

او همچنین داشتن فن‌آوری‌های مدرن شامل سامانه‌های جنگ الکترونیک برای مقابله با پهپادهای دشمن را ضروری دانسته و گفت: «بلاروس باید برای مقابله با این حملات نیز آماده باشد. ما می‌توانیم و باید مدرن‌ترین سامانه‌ها را به منظور سرکوب تسلیحات بدون سرنشین هم داشته باشیم، نه اینکه تنها به داشتن تسلیحات بدون سرنشین اکتفا کنیم. در این زمینه خیلی کارها را انجام داده‌ایم اما خیلی کارهای دیگر نیز برای انجام دادن باقی مانده است.»

لوکاشنکو: اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم
بازدید لوکاشنکو از تسلیحات ارتش بلاروس

لوکاشنکو در ضمن بازرسی از یک رزمایش نظامی بر اینکه یک سامانه دفاع ملی در بلاروس ساخته شده تاکید کرده و گفت: «من از مدت‌ها قبل گفته‌ام ما یک کشور نسبتا کوچک از جنبه جمعیت و مساحت هستیم. ما در سطح روسیه، چین، هند یا ناتو نیستیم پس استطاعت یک ارتش مورد نیاز برای یک جنگ را نداریم اما باید خودمان را انطباق دهیم.»

رئیس جمهور بلاروس خاطر نشان کرد: «دفاع ملی بلاروس اولویت اول نیروهای مسلح این کشور است اما هر زمان که لازم باشد برای یک جنگ از نیروهای دفاع منطقه‌ای و نیروهای مردمی نیز سریعا دعوت خواهیم کرد. در این صورت تعداد مدافعان به چند برابر افزایش می‌یابد. برای این منظور ما نیازمند وحدت و انضباط در کشور هستیم.»

او گفت که دستور به‌روزرسانی وظایف نیروهای دفاع منطقه‌ای با در نظر گرفتن شرایط امروز عملیات‌های نظامی را می‌دهد. لوکاشنکو تصریح کرد: «نیروهای مردمی بخشی از ارتش نیستند اما در کار با سلاح عملکرد خوبی داشته و می‌توانند از خانه خود دفاع کنند. ما یک نظام روشن را برقرار کرده‌ایم و به بازبینی آن ادامه می‌دهیم.»

لوکاشنکو: اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم
بازدید لوکاشنکو از تسلیحات ارتش بلاروس

لوکاشنکو با اشاره به اینکه پهپادها یک دوران جدید را در عرضه جنگ موجب شده‌اند، گفت: «همه ما هم‌اکنون می‌توانیم ببینیم که پهپادها منجر به یک دوران جدید در عرصه جنگ شده‌اند. پهپادها می‌توانند سربازان را تعقیب کنند.»

لوکاشنکو در ادامه به بازدید از فن‌آوری‌های جدید پهپادی ارتش بلاروس و مدل‌های جدید و به روزرسانی‌ها در مدل‌های قبلی پرداخته و گفت: «ما باید محصولاتمان را خودمان بسازیم. ما نیاز داریم به اینکه هر چیزی را به صورت داخلی تولید کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha