• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302324
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

تاریخ کشور با دلاورمردی یک‌میلیون پیشکسوت ایثار و شهادت عجین است

تاریخ کشور با دلاورمردی یک‌میلیون پیشکسوت ایثار و شهادت عجین است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: تاریخ کشور با شجاعت و دلاورمردی یک‌میلیون پیشکسوت ایثار و جهاد و شهادت و خانواده‌های آن‌ها عجین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز، سوم مهرماه در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، خطاب به حاضران گفت: شما مایه عزت دین و افتخار برای ایران اسلامی و جهان اسلام هستید.

وی با اشاره به اینکه مردم ما حماسه و ایثار و فداکاری رزمندگان را در کل کشور هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد، افزود: سلحشوری که سپاه و لشکر و بسیج و عشایر و تیپ امام حسن (ع) و دیگر فرزندان این ملت ایجاد کردند را مردم فراموش نخواهند کرد.

شاهرخی با بیان اینکه مردم با چشم عزت به تاریخ دفاع مقدس نگاه می‌کنند، تصریح کرد: صبر و ایثار و گذشت مادران، فرزندان و پدران و ... را مردم فراموش نخواهند کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تاریخ کشور با شجاعت و دلاورمردی یک‌میلیون پیشکسوت ایثار و جهاد و شهادت و خانواده‌های آن‌ها عجین است، بیان کرد: ناگفتنی‌های هشت سال دفاع مقدس امتداد راه امام حسین(ع) است، حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا شش ماه بود و آن نبرد نابرابر در نیم روز تمام شد اما از سال ۶۱ هجری تا قیامت آن‌قدر این شش ماه و نیم روز روایت دارد که همه تازه هستند و  کسی تاکنون نشنیده است.

وی افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که تا قیامت قابل بهره‌برداری، یادگیری و تأثیرگذاری بوده و این ما هستیم که باید از آن بهره‌برداری کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه نظام سلطه در جنگی که به ما تحمیل کرد دو هدف را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: هدف اول اینکه نظام نوپای جمهوری اسلامی که پیامش جهانی و ارزشی است از صفحه تاریخ محو شود و هدف دیگرش تجزیه کشور به قسمت کوچک بود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های مطرح دنیا را در مقابل ما بسیج کردند، ولی نتیجه این شد که یک ملت بعد از این همه صبر و ایثار و مجاهدت بر قله عزت و بزرگی ایستاد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه این هماورد ایستادن یک‌ ملت بر قله عزت و افتخار بود، افزود: تفاوت جنگ تحمیلی با دیگر جنگ‌ها این بود که در جنگ ما همه اقشار مختلف حضور پیدا کردند، مدرسه، دانشگاه، حوزه، بازار و ... و جنگ فقط جنگ نیروهای مسلح نبود، همه اقشار و حتی بانوان درگیر شدند به طوری که ملت ما هیچ‌گاه فداکاری‌های بانوان را فراموش نخواهد کرد که در پشتیبانی جنگ و ایجاد انگیزه برای حضور همسران و فرزندان خود در جبهه‌های جنگ چه تأثیرات بسزایی داشتند.

شاهرخی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در تمام اقشار نفوذ کرده بود که این را امام خمینی(ره) تدبیر کرد، بیان کرد: ایشان از همان ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی به شیطان بزرگ اشاره کرد و گفت جنگ ما جنگ مسلمان با مسلمان نیست بلکه جنگ با شیطان بزرگ است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی حکیم، عارف، فقیه و فیلسوف و سرشار از معونیت بود، تصریح کرد: همین معنویت ایشان بود که به رزمندگان و مردم و جبهه‌ها سرازیر و جبهه‌ها به محراب عبادت تبدیل شد، این یکی از تفاوت‌های مهمی بود که در جنگ ما وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه حاصل این دفاع مقدس هشت سال دستاوردهای بی‌نظیر و فراوانی است که باید آن‌ها را برای این نسل بیان کنیم، اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می‌توان به حفظ تمامیت ارضی و جدا نشدن یک وجب از خاک این سرزمین، آشکارشدن توانمندی ملت ایران، تکیه بر جوانانی که در جبهه‌ها حضور داشتند، ایمن‌سازی کشور، الگوگیری محور مقاومت از دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در کشور و منطقه و حتی جهان اشاره کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه جنگ نشان داد می‌توان کشور را به وسیله نیروی جوانی مانند شهید باقری اداره کرد، گفت: در جاهای مختلف مقاومت ملت‌ها را در مقابل زورگویان شاهدیم که بر گرفته از مقاومتی است که از دفاع مقدس شروع شد و فرهنگ مقاومت باعث شد بعد از جنگ از فتنه‌های گوناگون عبور کنیم، به ما کمک کرد در برابر فتنه‌هایی که بر سر راه ایجاد کردند بایستیم و درس آموز جوانان که در مقابل فتنه ایستادند دفاع مقدس بود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان اظهار کرد: باید در طول سال با برنامه‌های گوناگون به‌ویژه در سطح مدارس و دانشگاه‌ها این نسل را با ناگفتنی‌ها و تاریخ درخشان دفاع مقدس آشناتر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha