• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070302137
  • خبرنگار : 71614

همکاری هنرمندان ایرانی و خارجی برای نمایش هندسه خلقت

همکاری هنرمندان ایرانی و خارجی برای نمایش هندسه خلقت
عکس تزیینی است

نمایشگاه گروهی ویدئوآرت با عنوان «هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک» با کیوریتوری رامین سعیدیان و محمدعلی فاموری در روزهای آینده برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چهارمین دوره نمایشگاه گروهی ‌پلتفرم ۱۰۱ با عنوان‌ «هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک» جمعه ۶ مهر ماه ۱۴۰۳ در فضای گالری ایوان تهران افتتاح خواهد شد. 

پلتفرم ۱۰۱ با همراهی آرت ریسرچر و استودیو فاموری پس از برگزاری دو نمایشگاه گروهی ویدئوآرت در سال‌های گذشته با محوریت گلیچ، این بار مفهوم هندسه فرکتالی را با گلیچ در هم‌آمیخته‌اند. 

بررسی ساختارهای ضد ریتمیک در هندسه خلقت، گفتمانی جذاب میان نظم و آشوب در هستی را آشکار می‌کند. در طبیعت و فرم‌های ریاضیاتی، ما اغلب با الگوهای ریتمیکی روبرو می‌شویم که نماد هماهنگی و تعادل هستند. هرکجا هندسه فرکتالی در مسیر تکاملی خود دچار گلیچ شود، این کُل منظم دچار آشوب شده اما همچنان به مسیر فرکتالی خود ادامه می‌دهد. بر مبنای مانیفست گلیچ زبان پیکسل، ما به دنبال خوانش‌های معناگرایانه و زیباشناسانه از سه عنصر ریزش، انقطاع و تخریب در نظم هندسه فرکتالی خلق شده توسط کدهای مولد و حتی تصاویر تکرارشونده حقیقی هستیم. توالی و تناوب ریتمیک در عنصرهای تصویری، جزئی است که کُلی فرمیک را می‌سازند.

از طرفی دیگر ضدیت با آن نیز مقصدی دیگر برای همان مسیر است. مفهوم ضد ریتم، این کنوانسیون‌ها را به چالش می‌کشد و زیبایی ناشی از عدم تقارن و انحراف را نمایان می‌سازد. هندسه و ابعاد کَسری فرکتالی، با پیچیدگی بی‌پایان و الگوهای خودمتشابه، به عنوان بازتابی از این پدیده ظهور می کند. کَسرها در ساختار ابعاد نشان می‌دهند که چگونه اشکال نامنظم می‌توانند در کنار فرم‌های هندسی سنتی وجود داشته باشند و درک‌مان از خود آفرینش دگرگون کنند.

عناصر ضد ریتمی در این ساختارها، غیرمنتظره و غیرخطی ظهور می کنند و ما را به تأمل عمیق‌تری در مورد واقعیت و وجود وا می‌دارند. در بررسی هندسه خلقت از این منظر، متوجه می‌شویم که ساختارهای ضد ریتمیک جزو جدایی ناپذیر تاروپود زندگی هستند و تعامل پویا و عنصر دایناتمیک در فرکتال را تجسم می‌کنند.

آبارکا، علی اتحاد، آنیتا هاشمی‌مقدم، آرش معصوم، آرزو رمضانی، آیناز رئوفیان، بابک سپنتا، کلود سیکوللا، دیوفانگ، ادی لوهمایر، الناز محمدی، فرانکو پالیوف، فرانز روزاتی، هرناندو اوروتیا، هیرویا ساکورای، جی‌وگا، جورج فلورس، کامیل چاپیگا، کارو تاناکا، متیو کامپولا، مهدی بروسان، ملیسا فایور، ملیسا ولی‌پور، محمد عبدالله زاده، محمدعلی فاموری، محمدرضا طزری، محمد قنبری، مرتضی مهدی‌زاده، موریل پارابونی، نغمه جهانی، نازیلا کریمی، نیلوفر بنی‌اسدی، پریسا پاک‌ضمیر، پیر اژاون، رضا فاموری، صابرغرضی، صادق مجلسی، سجاد فررهی، شالالا سلام‌زاده، شون کیم، ستوره بلو، توماس ونز، یانت ویللا مدینا و یاسمین اصغری‌زاده از جمله ‎۴۴ ویدئوآرتیست ایرانی و خارجی هستند که آثارشان در این نمایشگاه قابل بازدید است.

نمایشگاه گروهی «هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک» تا تاریخ جمعه ۲۰ مهرماه در فضای گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، خیابان لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک به نمایش خود ادامه خواهد داد.

همکاری هنرمندان ایرانی و خارجی برای نمایش هندسه خلقت
پوستر نمایشگاهِ  «هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha