• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070302085
  • خبرنگار : 50136

مدیرعامل آبفای استان:

نزدیک به ۱۳ هزار نفر جمعیت روستایی نقده از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

نزدیک به ۱۳ هزار نفر جمعیت روستایی نقده از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام آبرسانی به سه مجتمع روستایی ۱۲هزار و ۹۰۲ نفر جمعیت روستایی شهرستان نقده از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

محمد اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این مجتمع‌ها شامل مجتمع ۷ روستایی دیزج، ۱۰روستایی آده و ۱۲ روستایی یونسلو است که از ۵۲ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی در خصوص پروژه آبرسانی مجتمع ۷ روستایی دیزج شهرستان نقده گفت: این مجتمع شامل روستاهای دیزج، خلیفان، کوزه گران، توپوز آباد، کاروانسرا، مهماندار و بالقچی است که در آن احداث دو باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی در روستاهای خلیفان و بالقچی، احداث یک باب ساختمان سر چاهی و تجهیز چاه در روستای دیزج، احداث یک باب مخزن ذخیره هزار مترمکعبی در اراضی روستای کوزه‌گران برای کل مجتمع، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ بین راهی ۱۰ متر مکعبی در روستای خلیفان، لوله‌گذاری خط انتقال و لوله‌گذاری به طول ۱۱ کیلومتر در آن پیش‌بینی شده است.

اشرفی، اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۱۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه در حال حاضر از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به مجتمع ۱۰ روستایی آده نیز اظهار کرد: این مجتمع شامل روستاهای آده، شهرک المهدی، درگه ارسخان، درگه سنگ، درگه لطف الله، ممیند، گرده قیط، سارال علیا و سارال سفلی است و در آن حفر یک حلقه چاه در روستای درگه سنگ، تجهیز و نیرو رسانی چاه احداث اتاقک سر چاهی، احداث ۲ کیلومتر خط انتقال، اصلاح لوله شبکه آب به متراژ ۵۰۰ متر در روستای داش درگه، اصلاح انشعابات روستاهای گرده قیط، قلات، ممیند، درگه سنگ، درگه ارسخان و آده پیش‌بینی شده است.

وی، اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۴۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیریکی آن را ۹۹ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، آبرسانی به مجتمع ۱۲ روستایی یونسلو را از دیگر پروژه‌های دردست اجرا در شهرستان نقده اعلام کرد و افزود: این مجتمع شامل روستاهای آلاگوز، آرنا، دیلنچی آرخی سفلی، قلعه لر، ذیلنچی آرخی علیا، کهریزه شکاک، کوئیک، یونسلو، وزنه، کهریزه عجم و بالستان است و در آن اصلاح شبکه به طول یک کیلومتر در روستای دیلنچی آرخی سفلی، تجهیز چاه شماره ۲ روستای آلاگوز علیا، وصل خط جدید چاه به خط قدیم شبکه آب در روستای آرنا، و وصل مخزن هوایی روستاهای آرنا و آلاگوز به شبکه جدید پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این پروژه نیز در حال حاضر از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و برای اجرای آن ۱۹ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha