• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403070301993
  • خبرنگار : 71649

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

رشد ناچیز انرژی‌های تجدیدپذیر جوابگوی نیاز کشور نیست

رشد ناچیز انرژی‌های تجدیدپذیر جوابگوی نیاز کشور نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع انرژی یک ابرچالش محیط زیستی است و با توجه به ورود به فصل سرد سال با پدیده وارونگی دما مواجه می‌شویم.

به گزارش ایسنا شینا انصاری در همایش انرژی‌های تجدید پذیر ایران که امروز در هتل پارسیان اوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما ناترازی جدی انرژی است. در منابع آب هم این ناترازی وجود دارد. موضوع انرژی یک ابرچالش محیط زیستی است و با توجه به ورود به فصل سرد سال با پدیده وارونگی دما مواجه می‌شویم. ناترازی انرژی باعث می‌شود ناگزیر شویم در بعضی از نیروگاه‌ها که در شهرها مستقر هستند، از سوخت‌های سنگین و مازوت استفاده کنیم. تبعات آن برای سلامت شهروندان خطرناک است و موجب آلودگی هوا و در بعضی از شهرهای بزرگ باعث مشکلات اجتماعی می‌شود.

او ادامه داد: بسیار متاثر از تغییرات اقلیمی هستیم. خشکسالی، خشک شدن تالاب‌ها و بحث حقآبه‌ها از این پدیده ناگوار تاثیر می‌گیرد. توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سیاستگذاری در این راستا می‌تواند باعث کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی شود. در مواجهه با تغییر اقلیم باید سازگاری و تاب‌آوری را افزایش دهیم برای دستیابی به این هدف ضروریست به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم. این رشد ناچیز در این زمینه در کشور نمی‌تواند جوابگو باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: من در شهرداری تهران اقدامات کوچکی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر انجام دادم اما ما ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم ۳۰۰ روز در سال از انرژی‌های خورشیدی بهره‌مند شویم. باید این کار تسریع شود. پیگیر خواهیم شد که مشوق‌ها در این زمینه در نظر گرفته شوند و همه همکاری کنند و تا ۱۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر را توسعه دهیم. باید از صندوق ملی محیط زیست در قسمت انرژی‌های تجدید پذیر با همکاری وزارت نیرو و وزارت صمت استفاده کنیم.

انصاری در پایان اظهارکرد: از صندوق اقلیم سبز باید در بحث بین‌المللی استفاده کنیم. یک ماه دیگر اجلاس کاپ ۲۹ را در باکو داریم و امیدواریم دولت با ظرفیت حداکثری در این مراسم شرکت کند و از ظرفیت بین‌المللی در جهت توسعه‌ انرژی‌های تجدید استفاده شود. امیدوارم بتوانیم با یک همکاری مضاعف اقدامات قابل توجهی را برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر انجام دهیم و محیط زیستی سالم‌تر و پاک تر داشته باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha