• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070301948
  • خبرنگار : 71610

بورل: باید خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم

بورل:  باید خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را «جنگ تمام عیار» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری پس از دیدار غیر رسمی وزیران امورخارجه این اتحادیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد اتحادیه اروپا باید خطوط ارتباطی با ایران را باز نگه دارد، حتی اگر با سیاست‌های این کشور مخالف باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید خطوط ارتباطی با ایران را هر زمان که فکر می‌کنیم کارها به درستی انجام نمی‌شود، باز نگه داریم. رئیس‌جمهور جدیدی در ایران روی کار آمده و او با رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار کرده است. ما باید خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم.

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا دیدار و رایزنی کرد.

پزشکیان دراین دیدار با بیان اینکه «دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشور و هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال گسترش تفاهم، همدلی و همکاری است» تصریح کرد: البته عبور از حصار اندیشه‌ها و باورها کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد اما ما به دنبال رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف در جهت پیشرفت متقابل هستیم و گفت‌وگو و تفاهم تنها راه رسیدن به این نگاه و زبان مشترک است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تداوم و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان اشاره کرد و آن را جدی‌ترین نگرانی امروز منطقه و جهان دانست.

پزشکیان گفت: در حالی‌که بنده با شعار وفاق و همدلی و تعامل با جهان مورد اقبال مردم ایران قرار گرفتم و به ریاست جمهوری رسیدم، رژیم صهیونیستی تلاش کرد با ترور مهمان عزیز ما «شهید هنیه» در روز تحلیف بنده، جمهوری اسلامی ایران را به معرکه جنگ بکشاند.

شارل میشل نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: انتخاب جناب‌عالی به ریاست جمهوری را پنجره و فرصت جدیدی برای احیای گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا می‌دانیم. ما دیدگاه‌های شما را به دقت بررسی کرده و معتقدیم که می‌توانیم روحیه و اصول مورد تاکید جناب‌عالی را به‌ویژه در مسئله احترام به تنوع افکار، تساهل و رواداری، مبنای تعاملاتی سازنده قرار دهیم.

رئیس شورای اروپا با اشاره به وضعیت امروز منطقه و جهان، درخواست اصلی اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران را گفت‌وگوهای جدی درباره مسائل فیمابین عنوان کرد و افزود: ما خواهان نقش‌آفرینی سازنده جمهوری اسلامی ایران در مسئله فلسطین، درگیری‌های اوکراین و حصول توافق درباره مسئله هسته‌ای هستیم. اتحادیه اروپا بر برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید داشته و مواضع روشنی درباره استیفای حقوق فلسطینیان برای تشکیل یک دولت مستقل دارد.

وی با بیان اینکه ما همواره آماده همکاری و گفت‌وگو برای یافتن راه‌حل‌های مشترک در مسائل مختلف هستیم، ابراز امیدواری کرد که رایزنی و تعاملات میان دو طرف استمرار داشته باشد.

درگیری اسرائیل و حزب‌الله جنگ تمام عیار است

 بورل در این کنفرانس خبری همچنین هشدار داد که بدترین پیش‌بینی‌های این اتحادیه در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

بورل در این باره گفت: اوضاع بسیار خطرناک است و می‌توانم بگویم که ما با یک جنگ تقریبا تمام عیار مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاقات جنگ نیست، پس باید آن را چه چیزی نامگذاری کنیم؟

مسؤول سیاست حارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد که این اتحادیه همچنان برای توقف تشدید تنش‌ها در لبنان تلاش می‌کند.

بورل تاکید کرد که غیرنظامیان بهای سنگینی می پردازند و نیاز است تا تمام تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگ همه جانبه انجام شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha