• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201047
  • خبرنگار : 71496

بورل: برقراری آتش‌بس در غزه و مرز لبنان به مساله‌ای ضروری تبدیل شده است

بورل: برقراری آتش‌بس در غزه و مرز لبنان به مساله‌ای ضروری تبدیل شده است

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه غیرنظامیان بهای سنگینی را متحمل شده‌اند، تاکید کرد که برقراری آتش‌بس چه در حدفاصل مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و چه در نوار غزه به امری ضروری تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی حملات متقابل میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و استمرار حملات این رژیم به نوار غزه در بیانیه‌ای اظهار کرد که برقراری آتش‌بس چه در خط آبی در حدفاصل لبنان و اراضی اشغالی و چه در نوار غزه به مساله‌ای ضروری تبدیل شده است.

بورل درباره حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی در بیروت گفت: اتحادیه اروپا پس از حملات روز جمعه در بیروت که در آنها دستکم سه کودک کشته شدند و نیز تشدید خشونت در مرزها میان اسرائیل و حزب‌الله، به شدت نگران تشدید تنش در لبنان است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، او در ادامه گفت: غیرنظامیان در هر ۲ طرف بهای سنگینی را متحمل شدند و در جنگی فراگیری که باید با میانجیگری‌های دیپلماتیک گسترده و جدید، مانع از آن شد، آنها بیشترین رنج و مشکلات را متحمل خواهند شد.

همچنین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: توقف جنگ در لبنان و غزه در صدر دستورجلسه هفتاد و نهمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری میلادی خواهد بود.

بورل در ادامه بار دیگر اجرای کامل و برابر قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت را خواستار شد.

۱۱ اوت ۲۰۰۶ شورای امنیت این قطعنامه را برای توقف کامل عملیات‌های جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی صادر کرد. در این قطعنامه خواسته شده منطقه‌ای خالی از نیروهای مسلح و تجهیزات جنگی و سلاح در حدفاصل خط آبی و رودخانه لیتانی در جنوب لبنان و تنها حضور نیروهای امنیتی لبنان و نیروهای یونیفل ایجاد شود.

حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در چارچوب پاسخ اولیه به انفجار دستگاه‌های پیجر در مناطق مختلف این کشور، تعدادی از پایگاه‌های نظامی شهر حیفا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های «فادی۱» و «فادی۲» برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌های مرزی با تل‌آویو هدف قرار داد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در این حملات موشکی چند صهیونیست زخمی شده و خسارات مالی گسترده‌ای به بار آمد، در مقابل ارتش این رژیم ۱۶ شهرک در جنوب لبنان را هدف قرار داد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، ۲ شهید و ۳ زخمی برجای گذاشت.

حزب‌الله لبنان از حدود یک سال قبل برای حمایت از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه، عملیات‌هایی را علیه اراضی اشغالی آغاز کرده است.

حزب‌الله لبنان خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۱۳۷ شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی داشته و ویرانی و قحطی گسترده‌ای را در این منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha