• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070301857
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بازرسی استان کرمان:

چهره کرمان متناسب با «پایتخت مقاومت» نیست

چهره کرمان متناسب با «پایتخت مقاومت» نیست

ایسنا/کرمان مدیرکل بازرسی استان با اشاره به اینکه چهره شهر کرمان، متناسب با «پایتخت مقاومت جهان اسلام» و سردار دل‌ها نیست، ادامه داد: مشکلات شهرداری از جمله املاک تملکی و وقفی باید حل‌وفصل شود.

دادخدا سالاری شامگاه دوم مهرماه در دیدار با شهردار، اعضای شورای شهر و برخی مدیران شهری کرمان اظهار کرد: در قانون، حفاظت و صیانت از شهر برای شهرداری پیش‌بینی شده و در این خصوص دست شهرداران را باز گذاشته است. 

وی با بیان اینکه پیش از این دستگاه‌های خدمت‌رسان، به‌دلیل اینکه قانون وظایف شهرداری را وسیع دیده، تحت نظارت شهرداری بوده‌اند، تأکید کرد: اما اکنون دستگاه‌های خدمت‌رسان مسیر خود را طی می‌کنند؛ بنابراین باید به سمت حکمرانی و مدیریت متمرکز شهری حرکت کنیم و دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان به وظایف خود در قبال شهر و شهرداری عمل کنند.

سالاری به وظایف خدماتی وسیع شهرداری اشاره کرد و افزود: در چارچوب حکمرانی، قانون‌گذار مسئولیت نظارت و مدیریت را برعهده شورای اسلامی شهر و شهرداری گذاشته است. 

مدیرکل بازرسی استان کرمان بر حمایت شورای شهر از شهردار تأکید کرد و گفت: وظیفۀ حمایت و صیانت با شورای شهر و اجرای کار با شهرداری است. 

سالاری به بازشدن گره‌ها و مشکلات به‌دست شورای شهر به‌عنوان ناظر و تسهیل‌گر اشاره کرد و گفت: نیاز است تبعات هر اقدامی را بپذیریم و طبق قانون، راهکاری برای مشکلات پیدا کنیم، اما این موضوع نباید بر مبنای منافع حزبی و شخصی باشد بلکه باید رفع مشکلات و بازگشایی گره‌های مردم مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی استان با اشاره به اینکه چهره شهر کرمان، متناسب با «پایتخت مقاومت جهان اسلام» و سردار دل‌ها نیست، ادامه داد: مشکلات شهرداری از جمله املاک تملکی و وقفی باید حل‌وفصل شود و دستگاه نظارت نیز کمک خواهد کرد.

سالاری مهمترین موضوع را مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی دانست و تأکید کرد: در کنار شهرداری قرار داریم و برای بازشدن گره‌ها و ارائه راهکار مناسب کمک خواهیم کرد. 

وی گفت: با دید مطالبه‌گری و در راستای ارتقاء سلامت دستگاه‌ها و مبارزه با فساد اداری، اقدام خواهیم کرد. 

سالاری اظهار کرد: انجام‌وظیفۀ دستگاه‌های خدمت‌رسان در حد توصیه نیست؛ بلکه تکلیف است و شهرداری باید از ابزارها استفاده کرده و طبق قانون به آنها تکلیف کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha