• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070200988
  • خبرنگار : 71145

تکرار سناریوی غزه در لبنان

شمار قربانیان حملات گسترده اشغالگران به لبنان به ۱۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰ زخمی رسید

شمار قربانیان حملات گسترده اشغالگران به لبنان به ۱۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰ زخمی رسید

رسانه‌ها در ادامه تجاوزات اشغالگران از سلسله حملات رژیم صهیونیستی به روستاها و مناطق مختلف در جنوب و شرق لبنان خبر دادند که صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش این رژیم حملات علیه حزب‌الله را تصویب کرده و می‌گوید بیش از ۳۰۰ نقطه را در لبنان هدف حمله قرار داده است.

وزارت بهداشت لبنان از بیمارستان‌های جنوب و شرق این کشور خواسته تا عملیات غیر اضطراری خود را برای معالجه مجروحان تجاوز اشغالگران به این کشور متوقف کنند.

مرکز فوریت‌های وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حملات متوالی اسرائیل به شهرها و روستاهای جنوبی در تلفات اولیه منجر به شهادت ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شده است. در میان شهدا و مجروحان کودک، زن و امدادگر نیز بودند.»

رسانه‌ها گزارش می‌دهند که لبنان پس از خشونت آمیزترین حملات اشغالگران از هشت اکتبر، شاهد مهاجرت صدها لبنانی از شهر صور و مناطقی در جنوب این کشور به سمت صیدا است.

موج گسترده حملات اشغالگران

پس از سلسله حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان لبنانی که از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شد، رسانه‌های عبری از موج دوم حملات نیروی هوایی این رژیم در جنوب لبنان خبر دادند.

طبق این گزارش سلسله حملات اشغالگران بخش شرقی لبنان تا روستاهایی در اطراف شهر صیدا را دربرگرفت. خبرنگار الجزیره گفت: حملات اسرائیل به شهرک‌های عباسیه، دیر قانون النهر، معروب و میس الجبل، شهرک‌های طورا، البازوریه، جبشیت و برعشیت در جنوب لبنان رسید. این خبرنگار افزود: اسرائیل ۲ حمله نیز به نزدیکی شهرک‌های قرعون و مشغره در غرب بقاع در شرق لبنان انجام داد.

خبرنگار الجزیره ادامه داد: ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک مارون الرأس در جنوب لبنان نیز حمله کرد.

خبرنگار تلویزیون العربی نیز ضمن اشاره به حملات به شهرک‌های الطیری، قبریخا و حبوش در جنوب لبنان گفت: بر اثر بمباران اسرائیل علیه شهرک الشعیتیه در جنوب یک منزل به طور کامل ویران شد.

الاخبار درحالی گزارش داد که ۲ شهروند در حمله به مجدل سلم در جنوب لبنان زخمی شدند آمار اولیه قربانیان حملات اشغالگران را چهار شهید در مجدل سلم، یک شهید در خیام و یک شهید سوری در تولین اعلام کرد.

منابع امنیتی به الاخبار گفتند: فرماندهی یونیفل از همه کارمندان غیرنظامی خود خواست تا با خانواده‌های خود به مناطق امن در شمال رودخانه لیتانی بروند. 

همچنین طبق گزارش این روزنامه لبنانی، اعضای یک خانواده در حمله اشغالگران به «باریش» در جنوب لبنان زخمی شدند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که در حمله اسرائیل به بیش از یک ساختمان در خرایب و سایر حملات به شهرک سکسکیه تعدادی شهید و زخمی شدند.

طبق گزارش این تلویزیون، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان ایتالیایی در صور و مناطق دیگر در جنوب را بمباران کردند. همچنین چهار حمله هوایی به شهرک بنت جبیل در جنوب انجام شد.

خبرنگار المیادین در خصوص حملات اشغالگران طی امروز-دوشنبه- گزارش داد: جنگنده‌های اشغالگران سلسله حملاتی را به شهرک‌ها در جنوب و شمال البقاع انجام دادند. به گفته این خبرنگار در البقاع، ۹ نقطه در زنجیره غربی مشرف به شمال البقاع هدف بمباران قرار گرفتند.

این خبرنگار همچنین از بمباران اشغالگران به شکل کمربندهای آتشین در منطقه صور و النبطیه در جنوب خبر داد.

شمار قربانیان حملات گسترده اشغالگران به لبنان به ۱۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰ زخمی رسید
حملات در جنوب لبنان

روستاها و ارتفاعات منطقه التفاح و زمین‌های بایر در الهرمل، زبود و حربطه در شمال البقاع از دیگر اهداف بمباران اشغالگران بود.

خبرنگار المیادین افزود: سلسله حملات هوایی نیز توسط جنگنده‌های اشغالگران علیه مناطق شمال دره البقاع در شرق انجام گرفت که از جمله آنها ارتفاعات اطراف شهرک زبود در شمال البقاع بود.

در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به حومه شهرک بودای در شمال البقاع، یک غیرنظامی شهید و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت لبنان نیز تاکید کرد: در بمباران رژیم صهیونیستی به زمین‌های بایر الهرمل در شرق لبنان یک نفر شهید و ۶ نفر زخمی شدند.

همچنین خبرنگار المیادین گفت در حملات صهیونیست‌ها به عیترون در جنوب لبنان ۱۱ تن زخمی شدند. خبرنگار المیادین در جنوب نیز افزود: در تلفات اولیه حمله اسرائیل که شهر الغازیه در منطقه صیدا را هدف قرار داد، چهار نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین گفت: در حملات اسرائیل به شهرک‌های المالکیه و کوه‌های بطم در جنوب لبنان ۱۳ تن زخمی شدند.

همچنین سلسله حملاتی به روستاها و شهرک‌های دیگر از جمله البعول در زمین‌های در الهرمل انجام گرفت.

در این رابطه خبرنگار الجزیره نیز گفت: حملات اسرائیل به شهرک‌های حولا، مجدل سلم، طلوسه و الصوانه در جنوب لبنان هم رسید.

وی افزود: بمباران اسرائیل به شهرک‌های خیام و منطقه محمودیه در جنوب لبنان، مجاورت مناطق الشعراء، حربطه و الهرمل در شرق لبنان رسید.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود گفت: حملات اسرائیل همچنین شامل منطقه جبل الریحان و ارتفاعات التفاح و شهرک‌های میس الجبل، عیترون، حولا، طیبه، مرکبا و بنی حیان در جنوب لبنان بود.

طبق گزارش العربی الجدید، هواپیماهای اشغالگران بیش از ۸۰ حمله هوایی خشونت آمیز به مناطق و دره‌های نبطیه در جنوب لبنان انجام دادند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد این حملات مناطق و دره‌های بین شهرک‌های: الزراریة، عبا- جبشیت، الشرقیه- النمیریه، اطراف کفرتبنیت- نبطیه، دیر الزهرانی- ورومین- عزة، اطراف حومین الفوقا، اطراف نبطیة الفوقا- محله الجامعات، اطراف اتوبان کفررمان- المیدنه، اطراف یحمر الشقیف- أرنون، ارتفاعات اقلیم التفاح، جبل الریحان، اطراف شهرک سجد، اطراف گذرگاه کفرتبنیت، اطراف أرنون- کفرتبنیت را شامل شد.

هواپیماهای صهیونیست‌ها همچنین حملات شدید و مستمری را به مناطق شرقی صور در جنوب لبنان انجام دادند. خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد این حملات در ساعت ۶:۳۰ صبح تعدادی از کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌های مجاور شهرک‌های البزوریه، طیردبا، معرفه، دبعال، دیر عامص، معروف و دیر قانون النهر را هدف قرار دادند که تاکنون هیچ آسیبی گزارش نشده است.

خبرگزاری ملی لبنان افزود که اشغالگران مسیر رودخانه الزهرانی و منطقه حمیلا بین ۲ شهرک عزة و رومین در جنوب لبنان را هم هدف قرار دادند.

اصابت موشک صهیونیست‌ها به کوه‌های شرق جبیل لبنان برای اولین بار

منابع نظامی لبنان نیز تایید کردند که یک موشک در ارتفاعات حومه جبیل در شمال لبنان سقوط کرد. منابع نظامی لبنان گفتند یک موشک در نزدیکی جبیل در شمال لبنان سقوط کرده است، منطقه‌ای که قبلا هدف قرار نگرفته بود.

طبق گزارش‌ها یک موشک اشغالگران در شهرک «علمات» در منطقه جبیل در یک منطقه کوهستانی خالی از سکنه فرود آمد. این حمله منطقه «وردیات» در منطقه جبیل واقع در القلوق را هدف قرار داد.

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان/  احتمال وقوع یک جنایت دیگر با بمباران خانه‌ها
بمباران جنوب لبنان

تعطیلی مدارس در برخی مناطق لبنان

وزیر آموزش و پرورش لبنان دستور داد مدارس و دانشگاه‌ها امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه در جنوب، البقاع و ضاحیه جنوبی بیروت تعطیل شوند.

همچنین «هکتور حجار»، وزیر امور اجتماعی دولت موقت لبنان، دستور تعطیلی موسسات مراقبت اجتماعی، موسسات مراقبت از افراد دارای معلولیت، موسسات حمایت از نوجوانان و موسسات تخصصی مراقبت اجتماعی در هر یک از استان‌های جنوب و النبطیه، البقاع، بعلبک هرمل و در ضاحیه جنوبی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه صادر کرد.

وی همچنین به ادارات موسساتی که خدمات مراقبتی در مناطق مختلف لبنان ارائه می‌دهند دستور داد تا برای دریافت هرگونه خدماتی در ادارات داخلی تا ۱ اکتبر ۲۰۲۴ منتظر بمانند.

اظهارات صهیونیست‌ها درباره حملات به لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مسؤولیت انجام حملات شدید به مناطقی در لبنان را بر عهده گرفت.

«دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه جنایاتش مدعی شد: حمله ما به جنوب لبنان پس از رصد تحرکات حزب‌الله برای هدف قرار دادن اسرائیل صورت گرفت.

هاگاری از ساکنان جنوب لبنان خواست فوراً از مکان‌ها و تاسیسات مورد استفاده حزب‌الله دور شوند و ادعا کرد که حمله پیشگیرانه را علیه حزب‌الله انجام داده‌اند و حملات به لبنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ده‌ها هواپیمای جنگی به بیش از ۱۵۰ نقطه در لبنان حمله کردند.

خبرنگار الجزیره همچنین از ارسال پیامک و تماس تلفنی اشغالگران با ساکنان جنوب لبنان برای اجتناب از مواضعی خبر داده که به ادعای آنها متعلق به حزب‌الله هستند.

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در توجیه حملاتشان به خانه‌های مردم بی‌دفاع لبنان مدعی شد: مردم لبنان باید خانه‌هایی را که به موضع حزب‌الله تبدیل شده‌اند تخلیه کنند تا آسیبی نبیند.

وزیر امور خارجه این رژیم در ادامه گفت: تا زمانی که تهدید علیه شهروندان اسرائیل برطرف نشود و ساکنان شمال به سلامت به خانه‌های خود بازنگردند، دست از کار نمی‌کشیم.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: عصر دیروز پس از بازدید از فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل با همتای آمریکایی خود صحبت کردم.

گالانت افزود: ارزیابی وضعیت تهدیدات حزب‌الله را به اطلاع لوید آستین، همتای آمریکایی رساندم.

وزیر جنگ این رژیم افزود: آستین در مورد عملیات ما به منظور کاهش توانایی حزب‌الله برای حمله به اسرائیل مطلع شد.

وزیر جنگ همچنین امروز -دوشنبه- تاکید کرد که این رژیم روزهایی را پیش رو دارد که در آن مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.

اظهارات او در جریان نشست ارزیابی آمادگی جبهه داخلی در بحبوحه گسترش نبرد علیه حزب‌الله لبنان مطرح شد.

گالانت گفت: «در ‌ین مرحله جدید که ما وارد جنگ شده‌ایم، موفقیت ما نیز به مدیریت صحیح جبهه داخلی بستگی دارد. روزهایی در پیش است که مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.»

وی افزود: انعطاف‌پذیری جبهه داخلی کلیدی است که به ارتش اسرائیل اجازه می‌دهد تا بجنگد و به دستاوردهایی دست یابد و این امر حدود یک سال است که ادامه دارد و به شکلی بسیار چشمگیر انجام شده است.

وی در رجزخوانی خود افزود: ما در حال تشدید حملات خود در لبنان هستیم و توالی عملیات ادامه دارد و تا رسیدن به هدف خود برای بازگشت سالم ساکنان شمال به خانه‌هایشان ادامه خواهد داشت.

گالانت توضیح داد: «تفاوت بین موفقیت و شکست بستگی به این دارد که شهروندان طبق دستورالعملی که ما به آنها داده‌ایم وارد پناهگاه‌ها شوند. این باعث نجات جان افراد می‌شود.»

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز عمل جراحی در بیمارستان‌های شمال سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد و از بیماران خواست در خانه بمانند.

رسانه‌های عبری در خصوص حملات صورت گرفته نوشتند: از ساکنان الجلیل علیا درخواست شده در پناهگاه‌ها بمانند.

آسوشیتدپرس نیز  به نقل از یک مقام نظامی اشغالگر گزارش داد: اسرائیل بر عملیات هوایی متمرکز است و هیچ برنامه فوری برای عملیات زمینی ندارد.

خبرنگار اسکای نیوز نیز گزارش داد: موجی از حملات اسرائیل به داخل روستاهای لبنان از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود. اسرائیل در حال آماده شدن برای حملاتی است که منازل لبنانی‌ها را هدف قرار می‌دهد و بهانه‌اش این است که در این منازل موشک‌های حزب‌الله قرار دارند.

این حملات مداوم اشغالگران به روستاها و شهرک‌های لبنان که به ویژه در روزهای اخیر تشدید شده است، پس از آن صورت می‌گیرد که اشغالگران در روز جمعه با هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی در منطقه‌ای شلوغ در حومه جنوبی بیروت، کشتاری را در ضاحیه جنوبی انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۰۸

نخست وزیر کثیف اسرائیل و کابینه اش مرتب از حمله به غزه و لبنان و عراق و ایران صحبت می‌کردند،کاش مسئولان ما پیش دستی می‌کردند