• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100705
  • خبرنگار : 30147

فرماندار ویژه:

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در راستای توسعه سبزوار

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در راستای توسعه سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نخبگان علمی این شهرستان نقش مهمی در توسعه و شناسایی ظرفیت‌های منطقه دارند که باید از آنها برای رفع مشکلات بهره گرفت.

حسین ابراهیمی کردیانی در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان شاهد حضرت مریم (س) با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان و اولیا خاطرنشان کرد: توسعه و بالندگی کشور در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش‌ها و مجاهدت علمی نخبگانی است.

وی بیان کرد: در شرایط جنگ علمی و اقتصادی بیش از گذشته نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در عرصه‌های مختلف هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار اظهار کرد: آموزش و پرورش این شهرستان به لحاظ علمی جایگاه بالایی در خراسان رضوی دارد در همین راستا طی سال‌های اخیر دانش آموزان این منطقه رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری را کسب کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: امسال نیز سبزوار با کسب رتبه ۹ تک رقمی در رشته تجربی و ۱۳ رتبه دو رقمی کنکور سراسری خوش درخشیده و در رتبه‌های ۲ رقمی افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته داشته است.

وی گفت: سال تحصیلی جدید سرآغاز فصلی تازه در مسیر بالندگی علمی، پویایی و نشاط است که انتظار می‌رود دانش آموزان قدر لحظات حضور خود در مدرسه را بدانند و با همیاری معلمان خود آینده‌ای روشن را برای خود و کشور ترسیم کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار همچنین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، افزود: ارزش‌ها و فرهنگ دوران دفاع مقدس که سراسر غرور و افتخار ملی است به دانش آموزان روایت شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرستان شاهد حضرت مریم (س) یکی از مدارس خوب شهرستان سبزوار است که نام شهیدان و شاهد را پیوست خود دارد لذا انتظار می‌رود دختران این مدرسه با الگوگیری از بانوان بزرگ صدر اسلام خود به الگویی برای دختران در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شوند.

آیین زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار، امام جمعه سبزوار و عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و دانش آموزان در آموزشگاه شاهد حضرت مریم (س) برگزار شد.

۳۰۰۰ نفر کلاس اولی در تربت‌حیدریه سال تحصیلی را آغاز کردند

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه هم گفت: امسال ۴۳‌هزار و ۴۵۸ نفر دانش‌آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این بین ۳۹۷۳ نفر کلاس اولی هستند.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در راستای توسعه سبزوار

 حجت صالحی، در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه خیرساز و تازه افتتاح شده‌ راه فردا برگزار شد، گفت: ۲۸۰ مدرسه پذیرای این دانش‌آموزان خواهند بود که هنوز در ۴۴ مدرسه کلاس‌ها به صورت دو شیفته برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مدرسه تازه تأسیس سه کلاسه راه فردا نیز گفت: در سال ۱۳۹۷ کلنگ احداث این واحد آموزشی به یادبود مرحومه فاطمه مشهدی ابوالقاسم زده شد و با مشارکت ۵۰ درصدی خانواده محترم عبایی گهر و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال و در زیربنای ۲۰۵ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha