• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070100394
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

دنیامالی: اولویت ما ساخت ورزشگاه ۱۱۰ هزار نفری است

دنیامالی: اولویت ما ساخت ورزشگاه ۱۱۰ هزار نفری است

وزیر ورزش و جوانان از تهیه گزارش برای اخذ مصوبه دولت وفاق ملی برای آغاز به کار پروژه احداث ورزشگاه جدید پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،‌ احمد دنیامالی پس از بازدید از مجموعه ورزشی تختی که صبح امروز (شنبه) صورت گرفت، در گفت‌وگویی اظهار کرد:‌ در نظر داریم با کارهایی که انجام شده و می‌شود و تایید ناظران، چند بازی در این مجموعه ورزشی برگزار شود. ١۴ مهر پرسپولیس با چادرملو بازی دارد و یک آبان هم استقلال در لیگ نخبگان آسیا بازی خواهد داشت که سازمان لیگ برای برگزاری این دو بازی در این ورزشگاه در صورت تایید ناظران در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: با تلاشی که انجام شده، کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز ورزشگاه کامل نشده است و دوستان دارند زحمت می‌کشند تا ورزشگاه را کامل کنند. تلاش ما این است که ورزشگاه‌هایی که برای لیگ برتر، لیگ یک و بازی‌های ملی داریم را آماده کنیم و در ادامه با باشگاه‌ها وارد مذاکره شویم و نگهداری و امور مربوط به آن را به باشگاه‌ها واگذار کنیم.

او تاکید کرد: این به آن معنا نیست که وقتی ما ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها واگذار کردیم، دیگر مسئولیتی نداشته باشیم. در هر صورت وزارت ورزش و جوانان در این زمینه مسئولیت دارد و امیدوارم تحت نظارت وزارت‌خانه این واگذاری صورت گیرد. ورزشگاه تختی هم ظرفیت خوبی دارد و ٣٠ هزار تماشاگر می‌تواند در این ورزشگاه حضور پیدا کند. در بازدیدی که داشتیم، در آینده از ظرفیت این ورزشگاه بیشتر استفاده خواهیم کرد.

دنیامالی در خصوص امکانات و دسترسی‌هایی که برای ورزشگاه تختی در نظر گرفته شده است، گفت: سه ورودی برای بانوان و تیم مهمان و تماشاگران میزبان پیش‌بینی شده است و پارکینگ این مجموعه ظرفیت پارک پنج هزار خودرو را داراست که سعی خواهد شد این ظرفیت توسعه پیدا کند. تمام تلاش این است تا در بحث ورود و خروج از ورزشگاه دسترسی‌های خوبی وجود داشته باشد تا تماشاگران راحت‌تر باشند. در مسائل ایمنی هم نکات لازم را مدنظر داریم و همچنین قرار است نور ورزشگاه به ۲ هزار لوکس برسد.

او در خصوص داربی ١٠۴ و شرایط ورزشگاه امام خمینی اراک که میزبان این بازی است و در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری داربی در ورزشگاه تختی وجود ندارد، گفت:‌ زمانی که برای این بازی تصمیم گرفته شد، این وضعیت در تختی به وجود نیامده بود. الان بازی بعدی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهرقدس برگزار می‌شود اما در آینده شرایطی ایجاد خواهد شد که ورزشگاه‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند، بهتر مورد استفاده قرار گیرند. اگر دست سازمان لیگ فوتبال بازتر باشد، می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری کند تا تماشاگران بیشتری در بازی‌ها حضور داشته باشند. فوتبال بدون تماشاگر معنایی ندارد و ما باید جذابیت را برای تماشاگران بالا ببریم و هر کاری که می‌توانیم، انجام دهیم که استانداردهای استادیوم‌های ما ارتقا پیدا کند که تماشاگران از بازی فوتبال لذت ببرند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت استادیوم آزادی گفت: در ورزشگاه آزادی شبانه‌روز کارها در حال انجام است. این هفته بنده یک بازدید دیگری از این ورزشگاه خواهم داشت. در بخش غربی استانداردهای مورد نظر AFC تا پایان پاییز انجام خواهد شد. برخی دوستان در صدا و سیما می‌گویند که بازسازی بخش دیگر ورزشگاه آزادی با برگزاری بازیها متوقف خواهد شد اما اینطور نیست. این قابلیت وجود خواهد داشت که وقتی بازی‌ها برگزار می‌شود، بازسازی سازه‌ای بدون اینکه در استانداردها خدشه‌ای وارد شود، انجام گیرد. اصل کار ما، بخش غربی ورزشگاه است که تا پایان پاییز انجام خواهد شد.

دنیامالی همچنین با اشاره به پروژه ساخت مجموعه ورزشی بزرگ تهران اظهار کرد: برای ورزشگاه جدید ۱۱۰ هزار نفری هم پیگیر هستیم و این یک مجموعه و کار خیلی بزرگی است و به زودی مصوبه آن را از دولت خواهیم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد حضرت امام (ره) آن را به اجرا برسانیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که شایعه شده بود این مجموعه متوقف شده است، اظهار کرد: این شایعه درست نیست و این مصوبه دولت شهید رئیسی است و موظف هستیم که این موضوع را در جلسه هیات دولت بیاوریم. در حال تهیه گزارشی از این مجموعه هستم تا مصوبه آن را در دولت وفاق ملی اخذ کنیم و پس از اخذ مصوبه به‌زودی احداث فاز یک این مجموعه را آغاز خواهیم کرد. این مجموعه ورزشی را در ۳ فاز تعریف کردیم که اولویت ما ورزشگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha