• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070100171
  • خبرنگار : 50187

زنگ مهر و مقاومت در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه استان کرمان به صدا درآمد

زنگ مهر و مقاومت در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه استان کرمان به صدا درآمد

ایسنا/کرمان صبح امروز اول مهرماه با نواخته شدن زنگ مهر در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه در سراسر استان کرمان، ۷۵۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را آغاز کردند. 

مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مقامات‌ ارشد استان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش، دادستان، فرماندار و شهردار کرمان به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین از کتاب «راز صبح»، زندگینامه مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان (حاج شیخ علی ایرانمنش) رونمایی شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان سه رکن‌ اصلی هستند که وظیفه مضاعفی در عرصه تعلیم‌ و تربیت دارند. 

وی افزود: تعلیم و تربیت زمانی موثرتر است که علم و آگاهی خودمان از اطراف را هم افزایش دهیم و برای توسعه و پیشرفت علم و آگاهی، مردانه بایستیم و مقاومت کنیم. 

امام جمعه کرمان به جنایات رژیم‌ صهیونیستی در غزه و شهادت صدها کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پیروزی نهایی جریان مقاومت و غزه باشیم و این زخم جهان اسلام بهبود یابد. 

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان به کلیدواژه «تمدن نوین اسلامی» از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموز، معلم و خانواده، سه رکن مدرسه تراز انقلاب اسلامی هستند. 

رحمان جلالی، ادامه داد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموز باید کنشگر و فعال باشد، دانش‌آموزی که بتواند محور مقاومت قرار گیرد. 

وی با معرفی دو کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» و «باران گرفته است،» خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: کسی می‌تواند فرمانده محور مقاومت باشد که نگاه مقاومت را در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده است. 

جلالی به اهمیت پیوند خانه، مدرسه و مسجد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مدل تربیتی که رهبری بر آن اشاره دارند، تربیت حماسی است. 

همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم عنوان کرد: سعی‌ ما بر این بوده که در آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد و تامین معلم از مناطق مختلف انجام شده است. 

وی افزود: ۶۹ مدرسه تازه تأسیس امسال به حوزه آموزش و پرورش استان کرمان اضافه شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha