• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070100120
  • خبرنگار : 50605

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

راه‌اندازی دادگاه‌های صلح جزو برنامه‌های دستگاه قضایی است

راه‌اندازی دادگاه‌های صلح جزو برنامه‌های دستگاه قضایی است

ایسنا/اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌های قضایی، ۳۰ درصد از پرونده‌ها در این محاکم بررسی و آمار صلح و سازش افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه‌اندازی دادگاه‌های صلح جزو برنامه‌های دستگاه قضایی است که این کار در استان اصفهان نیز رقم خورده و تمام حوزه‌های قضایی این شعبه را خواهند داشت.

وی افزود: ایجاد چنین شعبی باعث افزایش صلح و سازش در پرونده، کاهش ورودی دادگاه‌ها و کاهش زمان رسیدگی به اختلافات می‌شود که حداقل ۳۰ درصد از آمار پرونده‌ها در این قسمت ارجاع می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، ادامه داد: بالغ بر ۴۰ درصد از پرونده‌های قضایی ارجاعی به شوراهای حل اختلاف این استان منجر به صلح و سازش می‌شود که این آمار در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است.

جعفری یادآور شد: در رفع اختلاف بین طرفین یک پرونده معتمدان محلی، قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف نقش دارند که این فعالیت با توسعه شوراهای حل اختلاف بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند توسعه فرهنگ صلح و سازش است، یادآور شد: این فرهنگ می‌تواند بسیاری از منازعات و اختلافات را کاهش بدهد و این شایسته کشور ایران و مناطق مختلف استان اصفهان با فرهنگ عمیق و دینی است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جذب نیروی انسانی اداری و قضایی در دادگستری‌های این استان، گفت: چنین وضعیتی در افزایش سرعت رسیدگی پرونده‌های قضایی نقش داشته که قوه قضاییه در طی این سال‌ها به آن اهتمام داشت.

به گفته جعفری، نظارت‌های دوره‌ای، آموزش، افزایش نیروی انسانی و استفاده از روش‌های الکترونیک باعث شده تا راندمان و کیفیت عملکرد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از افراد توانمند در پست‌های مدیریتی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: قضات تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده‌ها به کار گرفته‌اند و مسئولان برای رفع نیازهای مردم و تعامل با دستگاه‌های اداری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha