• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070100004
  • خبرنگار : 71951

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ورامین:

از برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانش‌آموزی و هنرمندان حمایت می‌کنیم

از برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانش‌آموزی و هنرمندان حمایت می‌کنیم

ایسنا/تهران رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین در مراسم جشنواره موسقی دانش‌آموزی گفت: تمام‌ تلاشمان را می‌کنیم تا از هنرمندان در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه حوزه موسیقی حمایت کنیم.

«داریوش خزایی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین در شامگاه ۳۱ شهریور، در حاشیه مراسم اختتامیه «نوای عشق» که در فرهنگسرای رازی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: گروه دانش‌آموزی «نوای عشق» با ۴ ماه تمرین برای برگزاری این مراسم توانستند طی ۴ روز برای شهروندان اجرای برنامه داشته باشند و لحظات خوب و خوشی را برای مردم و هنردوستان رقم زدند.

خزایی ادامه داد: گروه «نوای عشق» یکی از گروه‌های موفق در حوزه موسیقی هستند که قرار است این گروه به همراه گروه «قاصدک» از شهرستان ورامین در جشنواره موسیقی اسلامی استان تهران شرکت کنند و امیدواریم که بتوانند بدرخشند و مقام خوبی را کسب کنند.

وی با اشاره به حمایت از موسیقی ایرانی اسلامی و هنرمندان، افزود: حوزه موسیقی مورد حمایت جدی اداره ارشاد است، از این رو برگزاری جشنواره‌های موسیقی تحت نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی باید بیشتر از قبل باشد، شرایطی که طی ماه‌های اخیر برنامه‌های خوبی هم انجام گرفته و امیدوارم استمرار پیدا کند.

از برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانش‌آموزی و هنرمندان حمایت می‌کنیم

اصلی‌ترین مشکل در حوزه فرهنگ و هنر، کمبود امکانات و فضای مناسب است

«علی‌اکبر فروزش» مسئول سابق انجمن موسیقی شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه وسیعی است و نقش بسزایی در حوزه‌های کاری مختلف دارد، هنر باید در فرهنگ یک‌ کشور همواره جاری باشد چراکه اگر نقش هنر در یک کشور کمرنگ باشد بزهکاری در جوانان بیشتر خواهد شد و تبعات خوبی نخواهد داشت.

 فروزش تصریح کرد: از این‌رو مسئولان و دست‌اندرکاران در هر حوزه‌ای که هستند باید کمک کنند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین مشکلی که در حوزه فرهنگ و هنر داریم، کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هاست، افزود: خوشبختانه شهرستان ورامین از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در حوزه موسیقی برخوردار است اما به دلیل نبود فضای مناسب بسیاری از همشهریان برای تماشای برنامه‌های موسیقی به تهران می‌روند که علاوه‌بر هزینه‌ی بیشتر، مشکلات رفت‌وآمد و تردد را برای مردم به دنبال دارد.

وی همچنین به کمبود منابع و اعتبارات اشاره کرد و افزود: فرهنگسراها پیشانی فرهنگی یک شهرستان محسوب می‌شوند، علی‌رغم تلاش‌های مسئولین شهرستان، به دلیل نبود امکانات مالی و کمبود اعتبارات رسیدگی‌ها در این حوزه کافی نیست.

از برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانش‌آموزی و هنرمندان حمایت می‌کنیم

حمایت و میدان دادن به جوانان هنرمند موجب شکوفایی استعداد آنها می‌شود

جواد هادیان، موزیسین نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان دهیم تا نقش‌آفرینی و کار فرهنگی خودجوش کنند تا بتوانند استعدادهای نهفته خود را شکوفا کنند.

وی افزود: با وجود فعالیت و تلاش‌های بسیار هنرمندان در زمینه موسیقی، باز هم جای موسیقی در این منطقه احساس می‌شود.

این‌ موزیسین تصریح کرد: ما با هنر و ابزار موسیقیایی می‌توانیم به جنگ کلیه معضلاتی که امروزه گریبان‌گیر جوانان ما هستند، برویم و با فرهنگ‌سازی و همکاری مسئولین شهرستان با یکدیگر، بسیاری از این مشکلات اجتماعی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با میدان دادن به جوانان علاقه‌مند به هنر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه موسیقی، شکوفایی و کشف استعدادهای نهفته و تعالی فرهنگ و هنر را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha