• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403063120123
  • خبرنگار : 71219

پاسخ شبنم مقدمی به حاشیه‌های انتخاب فیلم‌ برای اسکار

پاسخ شبنم مقدمی به حاشیه‌های انتخاب فیلم‌ برای اسکار

سخنگوی‌ کمیته انتخاب فیلم‌ برای معرفی به آکادمی اسکار، توضیحاتی را درباره بررسی فیلم‌ها در این کمیته ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز ۳۱ شهریورماه فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا به عنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار معرفی شد، آن هم در شرایطی که اخیرا فیلم «رکسانا» ساخته پرویز شهبازی که سال قبل در جشنواره فیلم توکیو برنده جایزه بهترین بازیگر شده بود، قرارداد اکرانش را در شورای صنفی نمایش ثبت کرد و پیش‌بینی می‌شد که این فیلم اصلی‌ترین گزینه برای معرفی خواهد بود.

اما پس از اعلام نام نماینده سینمای ایران برای شرکت در آکادمی اسکار، این سوال مطرح بود که آیا فیلم شهبازی توسط اعضای کمیته دیده شده یا خیر، که نامه فریدون جیرانی این موضوع را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

نامه جیرانی به پرویز شهبازی: «متأسفم»

خبرنگار ایسنا این موضوع را از شبنم مقدمی -سخنگوی کمیته انتخاب- نیز پیگیر شد و او در پاسخ، متن زیر را در قالب گفت‌وگویی در اختیار ایسنا قرار داد.

وی در توضیحات خود به تماشای سه فیلم از جمله رکسانا اشاره کرده و گفته است:«هیأت انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۵ تمامی آثار حائز شرایط حضور در این رقابت را مورد بررسی قرار داد. تعدادی از آثار مطرح شده از جمله سه فیلم «رکسانا»، «صبحانه با زرافه‌ها» و «تابستان همان سال» با توجه عدم اکران تجاری حداقلی در زمان اعلامی اسکار، به منظور حفظ حقوق فیلمسازان آن‌ها و حفظ شانس بررسی درسال آینده، لحاظ نشدند.


شبنم مقدمی افزود: اعضای هیأت انتخاب در فضایی کاملا حرفه‌ای، با رعایت کامل اصول اخلاق کاری و بدون تاثیر از شایعات مجازی و گمانه زنی‌های رسانه‌ای به بازبینی و ارزیابی فیلم‌های حائز شرایط قانونی پرداختند و  فیلم «در آغوش درخت» با اکثریت مطلق آرای اعضای هیات، در رأی گیری نهایی انتخاب شد.»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha