• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403063120120
  • خبرنگار : 71480

ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دفاع مقدس، مقطعی تاریخ‌ساز در ایران است

دفاع مقدس، مقطعی تاریخ‌ساز در ایران است

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، این دوران ارزشمند را مقطعی تاریخ‌ساز در تاریخ سرزمین ایران اسلامی دانست.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هرساله با فرا رسیدن ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره بزرگ‌مردانی که با تأسی از یاران سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام امت لبیک گفته و در کربلای ایران اسلامی حماسه‌ای جاوید آفریدند، در اذهان زنده می‌شود.
دفاع مقدس، مقطعی ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی است و دارای گنجینه‌های ارزشمند فداکاری، ولایت‌مداری، بصیرت و وطن‌دوستی است که با رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دلیر ایران اسلامی، با تکیه بر سلاح ایمان به وقوع پیوست و در این دوران پرافتخار بر خلاف ادوار پیشین، نه‌تنها حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان جدا نشد بلکه دشمن متجاوز تسلیم اراده ملت بزرگ ایران شد.
جنگ ۸ ساله از سوی دشمنی که تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه قدرت‌های شرق و غرب بود و سودای فتح یک هفته‌ای تهران را در سر داشت، به ملت سرافراز و نظام نوپای اسلامی تحمیل شد. اما رهبری پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی و از جان‌گذشتگی رزمندگان غیور، تمام محاسبات و نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کرد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک سایر قوای کشور اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مردمی، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی، علاوه‌بر متوقف ساختن ماشین جنگی دشمن، با طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های بزرگ همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس و طریق‌القدس، دشمن بعثی را وادار به  ترک خاک میهن اسلامی کرد.
امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجارب ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس و بهره‌گیری از آموخته‌های این دوران سرنوشت‌ساز، تحت تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تکیه بر دانش جوانان و متخصصان داخلی، در اوج اقتدار قرار داشته و با گام نهادن در مسیر تمدن‌سازی نوین، همچنان به دنبال اقتدارآفرینی و عزت‌مندی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معزز شهیدان و رزمندگان، اعلام می‌دارد تا پای جان برای عزت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از تمامیت ارضی کشور عزیزمان، آماده است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha