• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403063119866
  • خبرنگار : 50377

آیین رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد

آیین رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی استان مازندران در ساری برگزار شد .

امیر دریاردار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر صبح امروز در مراسم رژه نیروی‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در ساری با بیان اینکه ملت غیور ایران تن به ذلت نمی‌دهند، اظهار کرد: ملت ایران نه ستم می‌کنند و نه اجازه ستم به کسی می‌دهند؛ اما نظام سلطه بر نمی‌تابد ملتی آزاده برخیزد که در سطح جهان و منطقه توسعه پیدا کند.

وی افزود: نظام سلطه تلاش دارد تا این نهال نوپای انقلاب را متوقف کند.

دریادار دوم شفقت با بیان این نکته که این کشتی با صلابت انقلاب اسلامی در این دریای پرتلاطم در حال پیمودن مسیر خود با هدایت مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی علیرغم اینکه تمام نظریه پردازان معتقد بودند کسی نمی‌تواند مقابل استکبار جهانی قد علم کند؛ در سخت‌ترین شرایط در مقابل استکبار جهانی با رهبری حضرت امام و یارانش ظهور پیدا کرد.

آیین رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد

دفاع  مقدس قله ایستادگی مردم بود

استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه امام انقلاب اسلامی، ایران را با راهبرد اساسی بنا نهادند، اظهار کرد: امام راهبردی‌ترین فرد در قرن بیستم بود که این مهم را افرادی مثل کسینجر نقل می‌کنند از این رو دفاع  مقدس قله ایستادگی مردم بود .

یوسف نوری به نقش آفرینی مردم مازندران بویژه شهرستان آمل در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هرچند در آن زمان در داخل آسیب جدی داشتیم که رییس جمهور وقت ما دست نشانده غرب شده بود و جنگ را شروع کردند تا کار ما را تمام کنند و از نظر استکبار جهانی کار تمام شده بود ‌.

این مسئول تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در بالاترین نقطه قرار دارد و با تدبیر امام و یارانش شبکه‌ای ایجاد شد و راهبردی را ترسیم کردند که همه آحاد مردم در آن زمان وظایف خود را بدرستی انجام دادند.

استاندار مازندران اضافه کرد: در این شبکه‌ای که توسط امام ترسیم شد؛ مردم محور اساسی بودند و همدلی سپاه و ارتش نقش مهمی در این راهبرد داشت هرچند سپاه در آغاز جنگ هنوز کامل شکل نگرفته بود اما همبستگی و همگرایی میان نیروی‌های مسلح و انتظامی باعث شد پیروزی دفاع  مقدس شکل بگیرد.

آیین رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد

این مسئول خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی تبدیل به یک نماد برای کشورهایی همچون لبنان، یمن و سوریه شد و اگر بخواهیم در میدان قدم برداریم میدان برای ما دفاع مقدس است.

یوسف نوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام فناوری‌های نوین در باشگاه ۱۰ نفره جهان قرار دارد، گفت: در بعد فناوری‌های نظامی از برترین‌های جهان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در بعد زیرساخت‌ها کارهایی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در زمینه سدسازی و کشتی سازی انجام داد با استفاده از تجارب جنگ امروز سرآمد، پیش قدم و صادرکننده است.

آیین رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد

نوری با اشاره به اینکه هر جا از الگوی دفاع مقدس اقتباس شد آن سیستم پیشرفت کرد، یادآور شد: شهید طوسی، بصیر، شیرودی و کشوری از روستاهای مازندران برخاستند و در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه فرهنگ جهاد باید در کشور ترسیم شود، اظهار کرد: امنیت امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha