• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403063119807
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده هستیم

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده هستیم

وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای مرجعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در بخشی از این آیین با گرامی‌داشت یاد نویسنده نام‌آشنا «محمود حکیمی»، اظهارکرد: از همکارانم در کانون پرورش فکری صمیمانه قدردانی می‌کنم که بعد از یک دوره طولانی، جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان را  احیا کردند. جشنواره‌ای که می‌تواند اتفاق‌های بزرگی را رقم بزند و امیدوارم در سال‌های بعد با وسعت و کیفیت بهتری برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره دستاوردهای ارزشمندی دارد که جای آن را هیچ چیزی نمی‌تواند پر کند، گفت: امروز اتفاق خوبی رخ داد و آن رونمایی از عروسکی بود که تولید فرهنگی ماست، چیزی که امروز در کشور نیاز داریم، تولیدات بومی و ارزشمندی است که باورها و فرهنگ خودمان را به جامعه مخاطب منتقل می‌کند.

کاظمی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف این جشنواره، تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید مسیر کشف استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف را طی کنیم و پرورش دهیم. این یکی از ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت و از خلاءهای بزرگ در این حوزه است.

کاظمی در ادامه مطرح کرد: کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره، آینده حوزه تئاتر و سینما هستند و این مهم‌ترین دستاورد جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره آغاز راه است، گفت: اکنون که استعدادها را کشف و شناسایی کردیم، مسئولیم آنها را پرورش بدهیم و زمینه اتصال آنها به کانون‌های فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقشی که این جشنواره دارد، خاطرنشان کرد: اگر جشنواره درست برنامه‌ریزی و مهندسی شود می‌تواند در راستای تحول سند بنیادین در کف مدرسه موثر باشد.

کاظمی افزود: اگر برنامه‌ریزی کنیم تا هر مدرسه گروه تئاتری داشته باشد اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد، چراکه تئاتر ریشه همه هنرهاست، زنده و جذاب و دلچسب است؛ هم برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند آورده تربیتی دارد و  هم برای مخاطبان پیام‌های ارزشمند و ماندگاری دارد.

وی تاکید کرد: به اندازه‌ای که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام‌های اخلاقی، باورهای دینی و اهداف دینی ما را محقق می‌کند هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. اما متاسفانه ما کمتر توجه کرده‌ایم و به بایدها و نبایدها، سخنرانی‌ها، امر و نهی‌ها روی آوردیم که اثری ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی پیامی که یک فیلم و تئاتر ارائه می‌کند از صدها سخنرانی بیشتر است، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم و این ظرفیت‌ها را به مدرسه منتقل کنیم. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که این تولیدات نباید در این محیط باقی بماند. باید در فضای جامعه و فضای کودک و نوجوان بسط و نشر پیدا کند.

کاظمی با اشاره به اینکه از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و... استفاده کنیم و زمینه ابراز این هنرها را به‌ویژه در مناطق محروم فراهم کنیم، اذعان کرد: باید مرجعیت کانون را ارتقاء بدهیم؛ حضور شخصیت‌های فرزانه در حوزه کودک و نوجوان یکی از الزام‌ها است تا کودکان و نوجوانان با این الگوها آشنا شوند. اگر قرار باشد این اتفاق رخ بدهد باید بسترش را فراهم کنیم.

وی افزود: شکافی که این روزها بین روش‌ها و ذائقه مخاطب در حوزه محتوا وجود دارد، باید برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات ما باید متناسب با ذائقه دانش‌آموزان باشد و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم از حضور صاحبان خرد و شخصیت‌های فرهیخته و نسل جوان خلاق و نوآور در این امر استفاده کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روز ۳۰ شهریور ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha