• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403063019702
  • خبرنگار : 50188

مدیرکل ثبت اسناد اعلام کرد 

اقدام برای سندسازی ۱۰۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان

اقدام برای سندسازی ۱۰۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای سنددار شدن ۱۰۲ هزار هکتار اراضی استان کرمان، قرارداد نقشه‌برداری با شرکت مشاور منعقد شده که ۵۵.۷ درصد از این میزان دارای سند تک برگ شدند و مابقی هم در دست اقدام است.

سیدمهدی هاشمی شامگاه ۳۰ شهریورماه در مراسم اختتامییه هشتمین جشنواره ملی پسته رفسنجان با اشاره به اهمیت هویت‌بخشی به املاک اظهار کرد: موضوع زمین آنقدر مهم است که از سال ۱۲۹۰ ایجاد سازمان ثبت اسناد و املاک مطرح و در سال ۱۳۱۰ قانون آن تصویب شد اما متاسفانه با گذشت یک قرن هنوز حدنگاری، این امرمهم کامل نشده و هرچند طی چند سال اخیر در بحث اراضی کشاورزی و اراضی ملی در حوزه‌های شهری و روستایی اتفاقات خوبی رقم خورده اما ناکافی است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های محاکم قضایی مرتبط با زمین و در حال رسیدگی است و با سیاست‌گذاری‌ها، امیدواریم همه مسئولان و کشاورزان نسبت به ساماندهی اراضی و املاک و هویت بخشی به آنها اقدام کنند.

مدیرکل ثبت استناد و املاک استان کرمان عنوان کرد: سامانه‌ای توسط سازمان ثبت اسناد و املاک مبنی بر الزام به ثبت رسمی املاک راه‌اندازی شده و همه مالکان و مدعیان به ویژه کشاورزان باید اسناد خود را در این سامانه ثبت کنند. دراین رابطه از سال گذشته برای ۱۰۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان قرارداد با شرکت مشاور سازمان ثبت اسناد و املاک منعقد شده و نقشه برداری رایگان انجام می‌دهد. 

هاشمی اضافه کرد: تاکنون برای ۵۵.۷ درصد از این اراضی سندتک برگ صادر شده تا کشاورزان با استفاده از این ظرفیت هم زمین خود را سنددار کنند هم از تسهیلات بانکی با ارائه این سند به بانک بهره‌مند شوند و از طرفی کسی هم مدعی مالکیت زمین آنها نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha