• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403063019384
  • خبرنگار : 71505

فرماندار تهران خبر داد 

حل مقطعی مشکل قطع آب مدارس تهران/ انشعاب فاضلاب مدارس وصل است 

حل مقطعی مشکل قطع آب مدارس تهران/ انشعاب فاضلاب مدارس وصل است 

فرماندار تهران با تأکید بر لزوم تعامل میان وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حق انشعاب فاضلاب مدارس، گفت: این موضوع در حال حاضر با تعاملاتی که انجام شده است به صورت مقطعی حل شده است.

احمد قیومی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند حل مشکل قطع آب مدارس تهران به دلیل بدهی فاضلاب گفت: موضوع مربوط به بحث فاضلاب مدارس بود و در حقیقت مدارس یک آب مصرفی دارند که تقریباً در آن مشکلی وجود ندارد؛ اما بحث انشعاب فاضلاب وجود دارد که شرکت فاضلاب تهران بدهی را برای مدارس اعلام کرده است. 

وی افزود: بدهی مطرح شده مورد پیگیری قرار گرفت که البته در حال حاضر مقرر شد انشعاب وصل باشد؛ اما باید این مشکل به صورت کلی حل و فصل شود. فاضلاب تهران هم عدد و ارقامی که دریافت می‌کند برای توسعه شبکه فاضلاب که از اهمیت بسزایی برخوردار است مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند پساب ناشی از تصفیه آب را برای فضای سبز تهران پایدار کنند و در این راستا موضوع را پیگیری می‌کنند. 

فرماندار تهران ادامه داد: در حال حاضر یک تصفیه خانه در جنوب تهران قرار دارد و تصفیه خانه دیگری در منطقه ۲۲ در دست احداث است؛ لذا هزینه‌های دریافتی برای تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

قیومی تأکید کرد: هرچند که هنوز پول میان شرکت فاضلاب تهران و مدارس تبادل نشده؛ اما این مشکل حل شده است و با توجه به مکاتباتی که انجام شده قبول کردند که انشعاب وصل شود. این مشکل در سال گذشته نیز وجود داشت و معطوف به یک منطقه تهران نیست و در مناطق مختلف این مشکل ایجاد شده بود؛ لذا یکی یکی مشکل را حل کردیم. البته در سطح کلان باید وزارت نیرو و آموزش و پرورش با یکدیگر تعامل کنند و مشکل را حل کنند و این پول میان آنها تهاتر شود که فعلاً به طور کامل حل شده است. 

به گزارش ایسنا، پیشتر اخباری مبنی بر قطع آب ۴۰ مدرسه در منطقه ۸ تهران به دلیل بدهی شبکه فاضلاب منتشر شده بود موضوعی که در سایر مناطق همچون منطقه ۱۸ نیز برای مدارس دولتی به دلیل بدهی فاضلاب تکرار شده بود.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha