• سه‌شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403110201419
  • خبرنگار : 71649

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر تهران:

اگر تراموا در تهران جواب ندهد به کشور مبداء بازگردانده می‌شود

اگر تراموا در تهران جواب ندهد به کشور مبداء بازگردانده می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ورود تراموا به کشور گفت: انتظار داشتیم شهرداری تهران ابتدا مطالعات لازم را انجام دهد و بعد ترامواها را وارد کند؛ اگر تراموا در تهران جواب ندهد به کشور مبداء بازگردانده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: مدیریت شهری ششم اولین و مهم‌ترین اولویت خود را حل مشکل حمل‌ و نقل عمومی قرار داده است. مشکل آلودگی هوا، ترافیک و اتلاف وقت مردم و بسیاری از مشکلات دیگر ریشه در نبود حمل‌ و نقل عمومی در تراز شهر تهران دارد.

وی ادامه داد: شورا تلاش کرده است با اختصاص منابع مناسب، این خلأ را از طریق خرید اتوبوس، واگن و سایر الزامات نظیر تاکسی تأمین کند. در بخش اتوبوس، قراردادهای بسیار خوبی در شهر تهران منعقد شده است. البته برخی از این قراردادها زمان‌بر است. به عنوان مثال، علاوه بر قرارداد با شرکت‌های داخلی برای ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی که بخش اعظم آن تحویل شده و تا دو سه ماه آینده کامل می‌شود، برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر نیز قرارداد بسته‌ایم که قول داده شده تا اردیبهشت یا نهایتاً خرداد سال آینده به ناوگان اضافه شود. همچنین قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی از چین در حال نهایی شدن است و حدود ۱۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به کشور رسیده که پس از آماده‌سازی در خطوط شهری تهران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

اگر تراموا در تهران جواب ندهد به کشور مبداء بازگردانده می‌شود

تشکری هاشمی با اشاره به ناوگان مترویی تهران افزود: در خصوص خرید ۶۳۰ واگن مترو و مشکلاتی که در این مسیر پیش آمده بود، ریاست شورای شهر با رئیس‌جمهور صحبت‌هایی داشته‌اند و قول‌هایی برای پیگیری و رفع مشکلات داده شده است. این واگن‌ها قرار بود از بهمن‌ماه به‌تدریج وارد کشور شوند، اما به دلیل موانع موجود این امر محقق نشد. امیدواریم در سال آینده به تدریج این واگن‌ها وارد شوند.

وی درباره موضوع تراموا نیز گفت: این روزها صحبت‌های زیادی درباره تراموا می‌شود. ما انتظار داشتیم شهرداری تهران ابتدا مطالعات فنی، ترافیکی، اقتصادی و اجتماعی جامعی ارائه دهد. اما متأسفانه، شهرداری دو رام قطار به‌صورت آزمایشی از چین وارد کرده که قرار است تست میدانی انجام شود. هرچند این اقدام می‌توانست پس از انجام مطالعات پایه‌ای صورت گیرد، اما اکنون هم‌زمان با تست میدانی، مطالعات لازم را از شهرداری خواهیم خواست، در غیر این صورت این ناوگان عمل برگشت خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر این ناوگان بتواند تمامی سؤالات و ابهامات را رفع کند، می‌تواند به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه شود. در غیر این صورت، این ناوگان به کشور مبدأ بازگردانده خواهد شد. این قطارها در حال مونتاژ هستند و طی یکی دو هفته آینده عملیات مونتاژ به پایان می‌رسد. تست‌های شبانه نیز در مسیری که شهرداری اعلام کرده، حد فاصل تهرانپارس تا میدان آزادی، انجام خواهد شد البته من بعید می‌دانم  کمتر از  دو ماه بتوان  راجع به این موضوع قضاوت کرد .

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل درباره جایگاه‌های شارژ اتوبوس‌های برقی گفت: شهرداری تهران قراردادهایی با سازندگان داخلی برای تأمین این جایگاه‌ها منعقد کرده است. پیش‌تر ۷۴ جایگاه شارژ پیش‌بینی شده بود و در بودجه امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های برق مورد نیاز اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی اختصاص یافته است. این امر مشروط به ارائه معماری و مشخصات فنی از سوی شهرداری است تا منابع شهروندان به درستی استفاده شود.

وی در پایان تأکید کرد: تحقق این موارد به همت شهرداری بستگی دارد و ما در شورا نظارت دقیق خواهیم داشت تا اقدامات در چارچوب برنامه‌ریزی‌ها پیش برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha